העיניים נשואות לטוקיו: הדור הבא של הספורטאיות הישראליות

הספורט הישראלי רשם לאחרונה כמה הישגים מרשימים: מארבע המדליות של לינוי אשרם ועד השיא של השחיינית אנסטסיה גורבנקו. כעת, מתכוננות הצעירות לאולימפיאדת 2020 • סיפור ישראלי

זמן צפייה: 07:45

בשבועות האחרונים הספורט הישראלי רשם כמה הישגים מרשימים. לינוי אשרם חזרה עם ארבע מדליות, בהן שתיים זהב ושתיים כסף, מהמשחקים האירופים במינסק. השחיינית בת ה-15 אנסטסיה גורבנקו, שכבר מחזיקה בכרטיס לאולימפיאדה הקרובה, שתיערך בטוקיו ב-2020, קבעה שיא ישראלי חדש וקיבלה מדליית כסף באליפות אירופה לנוער, והג'ודוקא אורי ששון חזר מתחרות הגרנד פרי בבודפשט עם מדליית זהב.

מבין ענפי הספורט האולימפיים, ענף הג'ודו הוא זה שמניב לישראל את רוב המדליות שלה, כאשר חמש מתוך תשע המדליות האולימפיות מגיעות מענף זה. שתיים מתוך המדליות האלו הביאו נשים, שהציבו רף גבוה לבאות אחריהן. גפן פרימו, ג'ודאית בת 19, ומחזיקה כבר במדליית ארד מאליפות אירופה 2018, סיפרה כי התאהבה בספורט בגיל צעיר.

עוד בחדשות 13:

"מסוכן לקהילה ועלול לברוח": המיליארדר אפסטין יישאר במעצר

"אישה פורצת דרך": עמיר פרץ מצרף את אורלי לוי-אבקסיס לעבודה

"תבואי בערב": השיחה בין החשוד המרכזי באונס בקפריסין לצעירה

לינוי אשרם זוכה בכסף
לינוי אשרם זוכה בכסף | צילום: הוועד האולימפי בישראל

"הייתי הולכת עם אמא לספריה, וממול היה מתנ"ס", נזכרה פרימו. "הייתי יוצאת מהספרייה והולכת לשבת לצפות באימונים שלהם, עד שבגיל ארבע אמרתי שאני רוצה להצטרף. פשוט הוקסמתי מהספורט מהשנייה הראשונה".

ניקול זליקמן, מתעמלת אמנותית בת 18, רשמה לפני חודשיים שיא חדש בקריירה שלה כשזכתה במדליית ארד באליפות אירופה. לשם כך החליטה לוותר על מבחני הבגרויות. "הייתי בתחרויות בכל התאריכים האלו והחלטתי שזה סימן מלמעלה שאני לא צריכה להתעסק בזה עכשיו", אמרה. כעת עיניה נשואות לאולימפיאדה: "אני רוצה לעשות את זה טוב, נקי ובלי נפילות".