יממה לפני המשחק עם פולין: ישראל עלתה לפלייאוף יורו 2020

חניכיו של אנדי הרצוג יזדקקו לשני ניצחונות בחודש מארס כדי להעפיל בפעם הראשונה לאליפות אירופה בכדורגל. זאת, בזכות הניצחונות של שבדיה ופינלנד והישגיה של ישראל בטורניר "ליגת האומות"

ערן זהבי מבקיע במדי ישראל נגד נבחרת אוסטריה
ערן זהבי מבקיע במדי ישראל נגד נבחרת אוסטריה | צילום: רויטרס

נבחרת ישראל בכדורגל העפילה אמש (שישי) לפלייאוף יורו 2020. זאת, בזכות ניצחונותיהם של נבחרות פינלנד ושבדיה ובשל ההישגים של ישראל בטורניר "ליגת האומות". חניכיו של אנדי הרצוג הצליחו להתברג בין 16 הנבחרות הראשונות בדירוג "ליגת האומות" שלא העפילו לטורניר דרך המוקדמות. כעת, ישראל, רחוקה רק שני משחקים מהעפלה היסטורית לאליפות אירופה.

למרות היכולת של ישראל בקמפיין היורו, הכחולים-לבנים ניצלו את השיטה החדשה שקובעת כי ארבע נבחרות, בהתאם להישגיהם בטורניר ליגת האומות, יכולות להשיג את הכרטיס ליורו באמצעות הפלייאוף. זאת, לצד 20 הנבחרות שהעפילו באופן מסורתי דרך טורניר המוקדמות. 16 נבחרות בסך הכול יתחרו על ארבעת הכרטיסים הנותרים, ויחולקו לארבעה דרגים. המנצחת בדרג שלה תעפיל לטורניר שייערך בשנה הבאה. בשלב זה, לא ברור באיזה דרג תמוקם הנבחרת הישראלית ויריבותיה ייקבעו רק בתום המחזור האחרון של המוקדמות, באמצעות הגרלה, שתיערך ביום שישי.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"מעשה נפשע ודוחה": צלב קרס רוסס על אמבולנס בתל אביב

"חש בר מזל": ניצול מהתרסקות המטוס באנדים לפני 47 שנה – משחזר

בתום הצבעה: עצרת האו"ם האריכה את המנדט של אונר"א

משחק נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע
משחק נבחרת ישראל מול נבחרת לטביה בכדורגל בבאר שבע | צילום: רויטרס

שני משחקי הפלייאוף של ישראל ייערכו בסוף חודש מארס. חצי הגמר ייערך ב-26 בחודש, והגמר חמישה ימים לאחר מכן. בשל דירוגה הנמוך יחסית, הנבחרת הישראלית תשחק את חצי הגמר בחוץ, מה שיקשה יותר על המשימה. מארחת הגמר תיקבע בהגרלה, ללא קשר לדירוגה.

למרות שישראל כבר הבטיחה את השתתפותה בפלייאוף, עדיין קיים סיכוי קלוש שהנבחרת תעפיל ליורו דרך הבית שלה, בו היא ממוקמת רביעית. היום ישחקו הישראלים נגד נבחרת פולין באצטדיון טדי שבירושלים, משחק שעליהם לנצח. ניצחון נוסף על צפון מקדוניה, וכישלון של האוסטרים להשיג יותר מנקודה במשחקים הנותרים להם מול צפון מקדוניה ולטביה עשויים להעלות את ישראל. עם זאת, הסיכוי שאוסטריה, אחת הנבחרות החזקות בבית, לא תצא עם לפחות נקודה אחת הוא קלוש ביותר.