המוזיקאי גרי אקשטיין הלך לעולמו בגיל 73

הגיטריסט והמפיק המוכר ניגן במשך השנים לצד אמנים כמו שלמה ארצי, אריק סיני ושלום חנוך. בנוסף, הוציא עשרה אלבומי סולו וביולי האחרון קיבל פרס אקו"ם על "תרומתו ליצירה ולתרבות ישראלית"

זמן צפייה: 02:16

הזמר והגיטריסט גרי אקשטיין הלך לעולמו היום (שני) בגיל 73, והותיר אחריו אישה ושתי בנות. אקשטיין נולד ברחובות ובגיל 16 החל לנגן בגיטרה. הוא הוציא עשרה אלבומי סולו, ניגן לצד צביקה פיק, שלמה ארצי, אריק איינשטיין ויהודית רביץ ועבד עם עוד רבים.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר מסר: "התבשרתי בעצב על מותו של המוזיקאי המוכשר גרי אקשטיין. גרי אקשטיין, שאת הקריירה המוזיקלית שלו החל כבר בשנות ה-60, אחראי לשירים ולפזמונים שנכנסו לפסקול עולם המוזיקה הישראלי והם ימשיכו ללוות אותנו גם בלכתו. יהי זכרו ברוך". שר החוץ יאיר לפיד צייץ: "לך לשלום גרי אקשטיין, צא להפלגה אחרונה עם קפטן ג׳ק".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מגפת הקורונה ומשבר האקלים על הפרק: עצרת האו"ם תתכנס מחר

יפן לאירופה: עזרו לנו נגד האגרסיביות של סין

פייזר הודיעה על הצלחה: "החיסון לילדים בני 11-5 יעיל ובטוח"

 

שלמה ארצי ספד לחברו וכתב: "הנה הצער. כי הלכת לעולמך, גרי אהוב לב. ואני עם הדמעה על הרגע הלא נשכח שבו כשנכנסת לאולפן הרמת בקולך הייחודי את 'פתאום כשלא באת' בפתיחת השיר. או כשניגנת ויצרת בגיטרה שלך את הסולו המרקיד והמתוח בסוף השיר 'צוותא', סולו שקבע סטנדרט חדש בנגינה שלא היה עד אז. ומעל לכל - החיוביות. הרצון להיות נוכח בשיר. האישיות הכובשת שהייתה כולה אהבה למוזיקה, אנשים ושירים. ככה אזכור אותך תמיד, קפטן ג'ק הנפלא. גרי אקשטיין האיש האהוב והחבר המיוחד למסע הקסם ההוא אז".

בשנות ה-60 היה אקשטיין שותף במספר להקות, ביניהן "כובשי הקצב", "המטפסים", "הכוכבים הכחולים" ו"הנסיכים". הוא הקים את להקת "אצבעות", וכשזו התפרקה הקים שלישייה בשם "קליידוסקופ". בשנת 1977 יצא להיטו "קפטן ג'ק", ולאחר מכן הוציא את אלבומו הראשון "מחזור א' תשל"ז". ב-1979 הוציא את אלבומו השני "גרי אקשטיין" שכלל את השירים "בוגי איתי הלילה", "היום זה היום", "אני הולך לבית שאן" ו"רוח סתיו".

במשך השנים הוציא עוד מספר אלבומים כמו "לא לשידור", "פטה מורגנה" ואלבום הילדים "גדליהו והמיסטוק". אקשטיין פתח אולפן הקלטות והפיק וניגן לצד אמנים רבים. במאי 2006 הוציא את אלבומו התשיעי, "גרי אקשטיין 9".

בשנת 2008 לקה אקשטיין באירוע מוחי שהגביל את התנועות המוטוריות שלו אך לא פגע בזיכרון, וביולי 2012 פרסם אלבום דיגיטלי בשם "אירוע מוחי". בשנת 2015 הוענק לו תואר יקיר העיר חולון. ביולי השנה זכה בפרס אקו"ם על "תרומתו ליצירה ולתרבות הישראלית".