בלוף הפרסום ברשת: כמה מהר מוכנים הידוענים לפרסם משקה רעיל?

הפרסום ברשתות החברתיות יכול להיות משתלם ואפקטיבי ביותר. מערכת חדשות 13 ערכה ניסוי שבדק האם כוכבי הרשת הישראלים יפרסמו מוצר מזויף שמכיל לכאורה את גז העצבים הקטלני סארין

זמן צפייה: 05:45

הרשתות החברתיות ובראשן יוטיוב ואינסטגרם הן כבר מזמן לא רק כלי לפרסום תמונות או סרטונים בין חברים. כאשר הפיד מוצף בתמונות של ידוענים מתלהבים ממוצר זה או אחר, רוב הסיכויים שמדובר בחלק מהקמפיין מתוזמר היטב. מחירי הפרסום זולים בהרבה השוואה לטלוויזיה או לעיתון והחשיפה לקהל רחב, אבל גם ממוקד, גדולה במיוחד.

בתמורה לפרסום מקבלים משפיעני הרשת לא מעט כסף וכאן בדיוק מתחיל לפעמים העסק להסתבך. תחקיר של רשת BBC הבריטית חשף עד כמה הפרסום בעזרת משפיעני הרשת עשוי לפעמים להיות גם מסוכן. כוכבים מקומיים שם תועדו מפרסמים משקה מזויף שמכיל ציאניד. זאת, מבלי שבדקו בכלל. העיקר התשלום והחשיפה.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

שקט, פסטורליות ופפראצי: החיים החדשים-ישנים של הארי ומייגן

מכבי תל אביב יוצאת לגרמניה – ותנסה להישאר בצמרת היורוליג

עדיף מחלומות במגירה: הטבחים שפותחים מסעדה – למרות הקשיים

סארינול
משקה האנרגיה ''סארינול'' - שנוצר לטובת הניסוי המיוחד של חדשות 13 | צילום: חדשות 13

במערכת חדשות 13 הוחלט לערוך ניסוי דומה גם כאן, בישראל. המוצר המזויף והמזיק שנרקח נקרא "סארינול", משקה אנרגיה שאמור לסייע גם לירידה במשקל, אך מי שיתעמק בקריאת האותיות הקטנות של המרכיבים, יגלה שהוא מכיל גם את גז העצבים הקטלני במיוחד, סארין. הוחלט לנסות לשכנע כוכבי רשת משפיעים לשווק את המוצר הרעיל.

לאחר שיחת טלפון קצרה עם אחד מכוכבי הרשת הידועים ביותר בישראל שמתחזק עמוד אינסטגרם עם אלפי עוקבים, נשלח תחקירן לפגישה עימו פנים אל פנים. כוכב הרשת לא טרח לחשוב פעמיים לפני שהוא הסכים לפרסם, בלי שראה אפילו את משקה האנרגיה המזויף.