דולוגפיאט אחרי הזכייה בזהב: "החלום הבא - עוד מדליה"

האתלט הישראלי סיפר בריאיון לחדשות 13 על הרגע שבו הבין כי זכה בתחרות. "ברגע שהיריב קפץ ויצא החוצה ידעתי שהמדליה שלי". על התחלת הקריירה: "ביום הראשון שלי בארץ הלכתי לאולם ההתעמלות"

זמן צפייה: 04:36

האתלט הישראלי, ארטיום דולוגפיאט, סיפר היום (ראשון) לחדשות 13 על הרגע בו הבין כי הוא זכה במדליית הזהב. "דאגתי מהיריב הקזחי אך ברגע שהוא קפץ ויצא החוצה, ידעתי שזכיתי באופן סופי", אמר דולוגפיאט והוסיף כי "המטרה והחלום כבר לנגד עיניי - זכייה בעוד מדליה כזו בתחרות הבאה".

זוכה המדלייה סיפר על הרגעים הראשונים בישראל לאחר שעלה מאוקראינה: "ביום הראשון שלי בישראל הלכתי לאולם ההתעמלות, התחלתי את הקריירה שלי והתעסקתי רק בזה. ההורים שלי התעסקו בכל מה שמסביב".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

7 חודשים לכהונת המפכ"ל: החברה הערבית לא רואה במשטרה כמרתיעה

היום ה-8 לאולימפיאדה: ניצחון בבייסבול, מיננקו במקום השישי

בנט: נסיים ישיבה עם תקציב, הורוביץ: לא להגיד הופ לפני שקפצנו

ארטיום דולגופיאט מדליית זהב
ארטיום דולגופיאט זוכה במדליית הזהב | צילום: רויטרס

כזכור, דולגופיאט זכה במדליית הזהב בתרגיל הקרקע בהתעמלות מכשירים לאחר שקיבל ציון של 14.933, והפך למדליסט הזהב השני אי פעם בישראל. מדובר במדלייה השלישית עד כה בטוקיו וה-12 במספר אי פעם לישראל, ועליה יקבל מענק של 500 אלף שקל. אביו של ארטיום, אולג, שוחח עמו לאחר הזכייה ואמר לו: "גאה בך בן שלי, עשית היסטוריה, קשה לי לתאר את מה שאני מרגיש".

ראש הממשלה נפתלי בנט עצר את ישיבת הממשלה בעיצומה והתקשר לדולגופיאט לברכו. "מברוק, עשית היסטוריה והבאת לנו גאווה ענקית. בשם ממשלת ישראל ובשם אזרחי ישראל - אנחנו כולנו גאים בך ומחכים לחזרתך לארץ כדי לחגוג. תודה רבה והמון הצלחה". נשיא המדינה יצחק הרצוג בירך אותו בטוויטר: "ארטיום אתה אלוף, עשית היום היסטוריה! מדינת ישראל גאה בך". לאחר מכן התקשר הנשיא למתעמל, "אתה קולט שאתה הראשון בעולם? כל הכבוד".

ארטיום דולגופיאט
ארטיום ומאמנו חוגגים את הזכייה | צילום: רויטרס

זו הפעם הראשונה שישראל משיגה שלוש מדליות באולימפיאדה אחת. עד כה היו שתי אולימפיאדות, שבהן ישראל רשמה שתי מדליות לאורך כל המשחקים: יעל ארד ואורן סמדג'ה בברצלונה 1992 וגל פרידמן ואריק זאבי באתונה 2004.