"צאו לי מהרחם": סלבריטאיות נגד החדירה לפרטיות מצד מראיינים

פוסט בפייסבוק שכתבה העיתונאית לוסי אהריש ובו התלוננה על מדורי הרכילות שמרבים לשאול אם היא בהיריון, הצית מחאה בקרב ידועניות רבות - שהביעו סולידריות ברשתות החברתיות

זמן צפייה: 01:17

גילוי לב של העיתונאית לוסי אהריש בפייסבוק בנוגע לשאלות רבות שמופנות כלפיה בשאלה אם היא בהיריון, הצית מחאה של ידועניות נגד החדירה הבוטה לפרטיות שלהן ועכשיו הן קוראות – צאו לנו מהרחם.

"תנשמו עמוק וצאו לי מהשחלה", כתבה אהריש בפוסט בפייסבוק שבו התלוננה על מדורי הרכילות שמרבים לשאול אם היא בהיריון בגלל בטן שאינה "קרש". בפוסט גם חשפה כי היא כבר עברה שתי הפלות השנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ירון לונדון הודה בשידור: נגעתי בחזה של אישה זרה במעלית

קושנר בפתח ועידת בחריין: "לא ויתרנו על הפלסטינים"

חשש במשרד הבריאות: מאות אלפי בדיקות סרטן זוהמו • פרסום ראשון

 

View this post on Instagram

 

״למה רק ילדה אחת??״ ״את תצטערי על זה״ ״את לא רוצה עוד אחד?את כבר בת 43״ ״חברה שלך בהריון לא עושה לך חשק??״ ״אמליה תגדל לבד??״ אין ראיון שלא שואלים אותי את השאלה הזאת. אין כמעט אדם שלא טורח לומר לי שאני עושה טעות ואני אתחרט. ההחלטה להביא ילדה אחד היא החלטה שלי.פרטית.שעשיתי בדעה צלולה.במודע.מתוך מקום מאוד שלם.הצורך של הסביבה לבקר את זה..לחטט לי בזה היא אובססיבית ופולשנית.בערך כמו בדיקה גניקולוגית. יש נשים שיולדות מלא ילדים.יש כאלה שלא מצליחות ועוברות דרך ארוכה וקשה כדי להגשים את החלום להביא ילד.יש נשים שלא רוצות בכלל.זה אישי.ופרטי ושלהן! אז הנה:אני.מיה דגן.ויש לי רק ילדה אחת.ואני לא מעוניינת בעוד אחת.ולא.זה לא עושה לי חשק.ואם אצטער על זה זה עיניין שלי.ואמליה בחיים לא תהיה לבד. אז בבקשה צאו לי מהרחם.שחררו את השחלה ותעזבו לי את הביציות.תודה מראש.. @lucyaharish #צאו_לי_מהרחם

A post shared by MayaDagan (@mayadaganpfeffer) on

בעקבות הפוסט של אהריש, מפורסמות אחרות החלו להיחשף בפוסטים משלהן - השחקנית מאיה ורטהיימר הצטלמה עם שני אחייניה וכתבה כי גם היא עוברת תהליך לא פשוט בניסיון להיכנס להריון, וחתמה בהאשטאג – "צאו לי מהרחם". גם קורין גדעון שהתחתנה לא מזמן ומתמודדת עם שאלות דומות הצטרפה למחאה וגם מאיה דגן, שאמנם כבר תרמה את שלה למאמץ הדמוגרפי, התלוננה על מראיינים ששואלים: "אבל למה רק ילדה אחת?".

החוזה הלא כתוב בין מדורי הבידור לסלבס הוא סיקור תמורת חשיפה חלקית של החיים הפרטיים, הזוגיות, המשפחה - וייתכן שגל המחאה היום שמבקש מהתקשורת לצאת להן מהרחם - הוא תחילתה של התנתקות חד צדדית.