מלכת המסלול: נהגת המרוצים בת ה-57 - שמשאירה אבק למתחריה

לפני שנתיים החליטה נחמה בוגין, שמאית מקרקעין מצליחה, שהיא זקוקה לשינוי בחיים - והוציאה רישיון לנהיגה ספורטיבית. מאז היא הפכה מכורה לכביש, וממלאת את המדף בגביעים: "בהתחלה הרימו גבה"

זמן צפייה: 11:07

בגיל 55 החליטה נחמה בוגין, שמאית מקרקעין מצליחה, שהיא זקוקה לשינוי מרענן בחיים והלכה להוציא רישיון לנהיגה ספורטיבית. אז היא התמכרה לריח הצמיגים והבנזין, התמסרה למסלול והחליטה להפוך לנהגת מרוצים. היום, שנתיים אחרי, בוגין אחת משתי נהגות מרוצים בישראל, שמשאירות אבק לגברים - עם מדף עמוס בגביעים ובמדליות.

בוגין סיפרה על תחילת דרכה במסלול המירוצים: "בהתחלה הרימו גבה, שאלו 'מה הדודה הזאת עושה כאן'? אני בסך הכול האישה היחידה ורוב המתחרים צעירים מהילדים שלי". למרות הפערים, בוגין אמרה כי לדעתה יש לה יתרון על שאר המתחרים בענף: "לנו, הנשים, יש יתרון בצד המנטלי. יש לנו אינטליגנציה רגשית יותר גבוהה ואנחנו יודעות להסתדר עם כמה דברים בו זמנית".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

המוזיקה, הקהל, האבהות הטרייה ו"פאודה": עידן עמדי פותח את הלב

בין הבחירות לברקזיט: משפחת המלוכה מתכוננת לחג המולד

"לא רק חומוס": חנות שמלות הערב בשפרעם שהפכה למוקד עלייה לרגל

נחמה בוגין, נהגת מירוצים בת 57
נחמה בוגין, נהגת מירוצים בת 57 | צילום: חדשות 13

המירוצים בחו"ל, שמצליחים לרתק לא רק חובבות וחובבי מירוצים עדיין רחוקים מהלזכיר את סצנת הספורט המוטורי המקומית אבל בשנה האחרונה הלך ונסגר הפער בין ישראל לשאר העולם. שלושה מסלולים חדשים שעומדים בסטנדרטים שלא נראו כאן עד היום משמשים לא פחות מ-150 נהגות ונהגי מירוצים, בהם גם בוגין.

בוגין סיפרה כיצד זה מרגיש להיות אחת הנשים היחידות בענף: "שמתי את עצמי במקום שבו אני הכי אנדרדוג שאפשר. לא הייתה שום סיבה שאנצח ובסוף זה הצליח". היא סיפרה כיצד היא רגילה להתמודד עם רוב גברי גם בענף הנדל"ן שבו היא עוסקת: "אין לי בשום שלב בחיים איזה סימן שאלה מגדרי. אני לא עסוקה במה גברי ומה נשי, אני עסוקה במה שבא לי לעשות, בלעשות אותו הכי טוב".

.