בנו של זדורוב: "פעם ראשונה שהוא בא אלינו ולא אני אליו"

במשפחתו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה לפני 15 שנה, חגגו את החלטת בית המשפט לשחררו למעצר בית. "מכינים לו מסיבה". חמתו: "כולם יודעים שהוא לא אשם, חוץ מהפרקליטות"

זמן צפייה: 01:03

יום חג במשפחת זדורוב: אחרי החלטת בית המשפט הבוקר (שלישי) לשחרר את רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה לפני 15 שנה, במשפחה כעת נערכים לשובו הביתה. "אנחנו מאוד שמחים", אמר לאון, בנו של זדורוב, שעולה לכיתה ט'. "אנחנו מכינים לו מסיבה. אני אדבר איתו בערב ואגיד לו שאנחנו שמחים. זו פעם ראשונה שהוא בא אלינו ולא אני אליו".

ז'ניה, חמתו של זדורוב, האשימה את הפרקליטות. "כולם יודעים שהוא לא אשם חוץ מהפרקליטות", אמרה. "אני לא מאמינה עד עכשיו שזו הייתה ההחלטה".

רומן זדורוב בדיון בבית המשפט
רומן זדורוב בדיון בבית המשפט | צילום: חדשות 13

לאחר סיום הדיון שוחחה רעייתו אולגה עם העיתונאים. "לא הבנתי בדיון ממש מה קורה וכשנודע לי שההחלטה היא חיובית קשה לתאר במילים איזו שמחה ואושר הציפו אותי", סיפרה אולגה. "אני חוששת מערעור הפרקליטות כי הם רודפים אותנו. עד שהוא לא יהיה לידי, לא אאמין שזה אמיתי".

כאמור, בית המשפט המחוזי בנצרת קבע היום כי זדורוב ישוחרר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני ותחת תנאים מגבילים. כל זאת לקראת תחילתו של המשפט החוזר בעניינו.

בתנאי השחרור נקבע, כי בכל עת יהיה צמוד לזדורוב מפקח ויאושר לו לצאת מהבית לדיונים משפטיים או באישור בית המשפט בלבד. כל אחד מהמפקחים יידרש לערבות בסך של 150 אלף שקל, ובנוסף זדורוב נדרש לשעבד נכס בשווי 500 אלף שקל וכן להביא ערבות צד ג' בסך 200 אלף שקל. בפרקליטות טרם החליטו אם לבקש עיכוב ביצוע כדי לערער לבית המשפט העליון על ההחלטה.

פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לפני כשבועיים לקיים משפט חוזר לרומן זדורוב - 15 שנים אחרי שהורשע, עקב סבירות גבוהה להרשעתו ועניין רב של הציבור בתיק. איסמן קיבל את ההחלטה לאחר שהצוות שהוקם לבחינת תיק הרצח של תאיר ראדה, שכלל ארבעה פרקליטים שלא הייתה להם היכרות מוקדמת עם התיק, הגיש לו את המלצותיהם לקיים משפט חוזר.