דרמה משפטית: זדורוב ישוחרר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני

לאחר ההחלטה לפני כשבועיים לקיים משפט חוזר בעניינו, ביהמ"ש המחוזי בנצרת החליט לשחררו למעצר בית עם איזוק אלקטרוני תחת מספר מגבלות, הוא יישאר במעצר עד הדיון הנוסף שיתקיים בהמשך

זמן צפייה: 03:21

בית המשפט המחוזי בנצרת החליט הבוקר (שלישי) כי רומן זדורוב ישוחרר למעצר בית עם איזוק אלקטרוני. למרות זאת, הוא יישאר במעצר עד הדיון שיתקיים ב-15 באוגוסט בעניין הפיקוח עליו בביתו. בדיון יודיעו בפרקליטות אם הם מבקשים עיכוב ביצוע כדי לערער לעליון.

בתנאי השחרור נקבע, כי בכל עת יהיה צמוד לזדורוב מפקח ויאושר לו לצאת מהבית לדיונים משפטיים או באישור בית המשפט בלבד. כל אחד מהמפקחים יידרש לערבות בסך של 150 אלף שקל, ובנוסף זדורוב נדרש לשעבד נכס בשווי 500 אלף שקל וכן להביא ערבות צד ג' בסך 200 אלף שקל.

אולגה זדורוב אמרה בתגובה להחלטה: "לא הבנתי בדיון ממש מה קורה וכשנודע לי שההחלטה היא חיובית, קשה לתאר במילים איזה שמחה ואושר הציפו אותי. ‏אני חוששת מערעור של הפרקליטות כי הם רודפים אותנו, עד שהוא לא יהיה לידי לא אאמין שזה אמיתי. כשנתתי את כתובת ההורים עבור מעצר הבית, רומן סימן לי שהוא רוצה להיות איתי בבית. אמרתי לו אתה תהיה איתי ועם הילדים רק בבית אחר"

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנתונים חושפים: בישראל קונים פחות משקאות מוגזים ויותר ממתקים

בייסבול, שחייה אומנותית וסימון ביילס – היום ה-10 בטוקיו

ליברמן: לא תהיה העלאת מיסים, אלא ניסיון לשנות דפוסי התנהגות

עו''ד ירום הלוי
עו''ד ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב

סנגורו של זדורוב, עורך דין ירום הלוי, אמר כי "לא היה צריך להתנהל משפט חוזר, לא הייתי צריך להתאמץ כל כך בשביל השחרור הזה ואני מזמין את הפרקליטות להתעשת ולא לערער על השחרור. קיוויתי שתינתן החלטת שיחרור.ככל הנראה רומן יהיה בבית הורי אשתו בקצרין".

לקראת ההחלטה, אולגה זדורוב סיפרה לחדשות 13 כי היא "מנסה לא לפתח ציפיות, נראה מה יהיה. רומן גם לא מביע ציפיות. נדהמתי שאחרי 15 שנים הפרקליטות פותחת את התיק מחדש. אני מוכנה להכול כי אני יודעת שהם לא יוותרו בקלות".

כזכור, פרקליט המדינה עמית איסמן החליט לפני כשבועיים לקיים משפט חוזר לרומן זדורוב - 15 שנים אחרי שהורשע, עקב סבירות גבוהה להרשעתו ועניין רב של הציבור בתיק. איסמן קיבל את ההחלטה לאחר שהצוות שהוקם לבחינת תיק הרצח של תאיר ראדה, שכלל ארבעה פרקליטים שלא הייתה להם היכרות מוקדמת עם התיק, הגיש לו את המלצותיהם לקיים משפט חוזר.

כמו כן, בכוונת הפרקליטות להתחיל את המשפט החוזר כבר בחודש ספטמבר הקרוב - מיד אחרי פגרת בתי המשפט. בפרקליטות סבורים כי שמכלול הראיות חזק ויעזור להרשיע שוב את זדורוב ברצח. בתוך כך, פרקליט המדינה הודיע על החלטתו לגנוז את התיק שנפתח בעניינה של אולה קרבצ'נקו, שכונתה א"ק כששמה היה תחת צו איסור פרסום, מחוסר אשמה.