"השליך כלבה חיה לפח האשפה": כתב אישום נגד וטרינר מהקריות

מכתב האישום עולה כי ד"ר דוד דדיה נדרש להמית את הכלבה ואף קיבל תשלום על כך - אך לא ביצע זאת. היא נמצאה כעבור יומיים וחצי ע"י עוברי אורח. משרד החקלאות בודק אפשרות לשלילת רישיונו

 פחי אשפה
פחי אשפה | צילום: istock

משרד החקלאות הגיש היום (שני) כתב אישום פלילי נגד ד"ר דוד דדיה, מנהל השירות הווטרינרי של קריית מוצקין, קריית ים וקריית ביאליק, בגין השלכת כלבה חיה לפח האשפה. על פי האישום, דדיה, שהתבקש על ידי בעליה של הכלבה להמיתה ואף גבה תשלום עבור ההמתה והטיפול בגווייה, טען כי חשב שהכלבה מתה כשפינה אותה למכולה לפינוי אשפה. עם זאת, בפועל נמצאה הכלבה על ידי עוברי אורח לאחר יומיים וחצי כשהיא חיה ומייללת בפח האשפה.

כתב האישום הוגש לאחר שהפרשה נחקרה על ידי המשטרה בחשד לביצוע עבירות צער בעלי חיים. עם זאת, המשטרה לא מצאה די ראיות להעמדה לדין. התיק נסגר והועבר, לבקשת משרד החקלאות, לבחינת התנהגות הווטרינר בהיבט הפלילי והמשמעתי. לאחר שתובע משרד החקלאות מצא כי השלכת הכלבה לפח האשפה מהווה עבירה בפני עצמה בהיבט הפלילי, הוחלט להגיש את כתב האישום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דחייה בפתיחת קו הרכבת המהיר מירושלים לתל אביב

הצעיר שתועד עם ידיים קשורות בשופרסל: "זה היה קורה בכל יום"

עוקץ הכדורגלנים: תושב עכו מואשם שהתחזה לשחקנים וגנב מהם כסף

בד בבד, בוחן המשרד פתיחה בהליך משמעתי נגד הווטרינר בחשד להתרשלות רפואית חמורה והתנהלות שאינה הולמת את תפקידו. בסופו של ההליך משמעתי זה שר החקלאות עלול להטיל על דדיה אמצעי משמעת שונים, החל בהתראה ועד ביטול רישיונו של הרופא לעסוק ברפואה וטרינרית.