"נסחפנו בשיטפון": השיחה של המדריך למשטרה אחרי אסון נחל צפית

באפריל 2018, 9 נערות ונער יצאו לטיול שממנו לא שבו. כשנתיים אחרי האסון, ויום לפני שייפתח שלב ההוכחות במשפט נגד הנאשמים, נחשפה השיחה הדרמטית בין המדריך למוקד: "חסרים פה עשרה" • בלעדי

זמן צפייה: 01:54

מחר (שני) ייפתח שלב ההוכחות במשפטם של ראש מכינת בני ציון לשעבר יובל כאהן והמדריך אביב ברדיצ'ב, הנאשמים בהמתה בקלות דעת של תשע חניכות וחניך באסון השיטפון בנחל צפית לפני כשנתיים וחצי. הערב אנחנו חושפים את שיחת הטלפון הדרמטית בין ברדיצ'ב למשטרה, רגע לאחר שהשיטפון סחף את הנחל שבו צעדו החניכים - שיחות שלא נשמעו מעולם קודם לכן.

"כמה ילדים חסרים לך כרגע?", שואל נציג המשטרה, "עשרה", השיב לו ברדיצ'ב, "מתוך כמה אנשים?", הוסיף הנציג לשאול, "25", ענה המדריך, שסיפר כי הוא נמצא כרגע בנחל צפית, ואף ניסה לתאר לו במדויק היכן הוא ממוקם, "ליד המסוק שמחלץ כרגע מהנחל, לא יודע לומר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פולארד הסיר את האזיק האלקטרוני: "חירותי הוחזרה לי"

גנץ מתכנן צעדים נוספים: "הולכים לשבועיים דרמטיים"

הליכוד על ועדת הבדיקה: "גנץ ממחזר צוללות כדי לקושש קולות"

המדריך אביב ברדיצ'ב
המדריך אביב ברדיצ'ב | צילום: חדשות 13

"עשרת הילדים האלה נכנסו לתוך מים והם נמצאים במים או...?", ניסה נציג המשטרה לברר. "כן, כן, כן", ענה לו ברדיצ'ב. כאן, ביקש הנציג להבין מה בדיוק קרה לנערים, ושאל: "מה, הם נפלו? מה? איך הם...?" "נסחפנו בשיטפון", הסביר לו ברדיצ'ב.

בשלב זה, ביקש נציג המשטרה מברדיצ'ב שימסור לו את מספרי הטלפון של הנעדרים - או לפחות של כמה מהם. "כל מספר שאתה יכול לתת, אפילו לא עשרה, חמישה, כמה מספרי טלפונים שאתה יכול לתת". "בסדר, ננסה. כן, ננסה", אמר לו. "אתה ראית את הנפילה בעיניים?", שאל הנציג, והדגיש: "בעיניים ראית את ההיסחפות של כל הילדים?", על כך ענה ברדיצ'ב: "כן".

הרוגי אסון השיטפון בנחל צפית
הרוגי אסון השיטפון בנחל צפית | צילום: חדשות 13

במהלך חקירתו במשטרה, האשים כהאן את המדריך ואת המדריכה שבשטח באחריות לאסון. במרכז הדיונים בעניינים תהיה, בין היתר, גם ההקלטה הזאת. הסוף הטראגי של הסיפור ידוע - נערות ונער, רגע לפני גיוס, יצאו לטיול באפריל 2018 ולא שבו הביתה.