הליכוד על ועדת הבדיקה: "גנץ ממחזר צוללות כדי לקושש קולות"

זעם בקרב נתניהו ומפלגתו על החלטת שר הביטחון להקים ועדת בדיקה לפרשת הצוללות. זוהר: "ניסיון להכפיש את רה"מ תוך סיכון הקואליציה". אוחנה רמז שיגיב בוועדה לבדיקת פרשת "המימד החמישי"

זמן צפייה: 07:17

המערכת הפוליטית סערה הערב (ראשון), בעקבות הודעת שר הביטחון כי יקים הקמת ועדת בדיקה לרכש הצוללות וכלי השיט. מטעם הליכוד נמסר כי "רק לפני ארבעה חודשים גנץ אמר שאין סיבה לחקור את הנושא מכיוון שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה בארבעה חודשים? גנץ לא מצליח להתרומם מהמצולות בסקרים אז הוא ממחזר צוללות כדי לקושש קולות בזמן שהמפלגה שלו עסוקה במריבות פנימיות".

"הציבור הישראלי חכם ורואה את התרגילים שלהם", נמסר מטעם המפלגה. "מוטב שכחול לבן תצטרף לראש הממשלה במאמצים למען הצלת חייהם של אזרחי ישראל והבאת חיסונים למדינה במקום להתעסק בתרגילי סרק פוליטיים".

 

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התייחס לפרסום חדשות 13, ורמז בציוץ בטוויטר כי בתגובה יקים ועדת בדיקה למשטרה בנושא "המימד החמישי". במקביל, יו"ר הקואליציה מיקי זוהר מסר כי "החלטתו של גנץ להקים ועדת בדיקה בעניין הצוללות היא לא פחות מהתרסה נגד הליכוד והעומד בראשו. למרות שגנץ מודע היטב לכך שאין לנתניהו יד ורגל בסיפור הצוללות הוא פועל כדי להכפיש את שמו תוך כדי סיכון שלמות הקואליציה".

חבר הכנסת משה יעלון הגיב על הודעת גנץ וכתב כי "מברך את שר הביטחון בני גנץ על ההחלטה להקים ועדת בדיקה ממשלתית לפרשת רכש הצוללות וכלי השיט. אם הוועדה לא תוכל לחייב את נתניהו ואחרים להעיד בפניה, לא יהיה מנוס ממיצוי החקירה הפלילית ו/או הקמת ועדת חקירה ממלכתית. רק חקירה מקיפה ויסודית, בלי הנחות וללא תנאים מוקדמים תחשוף את האמת לאור".

בנימין נתניהו ובני גנץ
בנימין נתניהו ובני גנץ | צילום: רויטרס

חברת הכנסת אורנה ברביבאי (יש עתיד) הגיבה גם היא להודעת גנץ, וכתבה בציוץ בטוויטר כי "ההתקפלות הסדרתית של כחול לבן השאירה את גנץ רק עם ועדת בדיקה לצוללות. מעט מדי, מאוחר מדי וללא סמכויות. החטא ועונשו".

מוקדם יותר הודיע גנץ כי החליט להקים ועדת בדיקה שתבחן את עסקת הצוללות וכלי השיט, שעמדה בבסיס פרשת הצוללות, שבמסגרתה הואשמו בכירים בלקיחת שוחד. בראש הוועדה יעמוד השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. לצידו, מינה השר את יעל גריל, לשעבר מנהלת הרכש במשרד ראש הממשלה ומנהלת היחידה הכלכלית של מנהל הרכש במשרד הביטחון, ואלוף (במיל') אברהם בן שושן, מפקד חיל הים ונספח משרד הביטחון בוושינגטון לשעבר.

גנץ קצב לחברי הוועדה לוח זמנים של ארבעה חודשים להגשת הדוח הסופי. כמו כן, בפני שר הביטחון הוצגו מספר סוגי ועדות אפשריים טרם גיבוש עבודת המטה, ולבסוף הוא בחר בוועדת הבדיקה הממשלתית, שתהיה מוסמכת לפנות לכל אדם, ובכלל זאת למי שהיה שמעורב כיום או היה מעורב בעבר, בהליכי רכש ולזמנו למתן עדות בפניה. דיוני הוועדה שלא יהיו מסווגים יפורסמו לציבור הרחב והיא צפויה להתחיל בפעילותה בשבועות הקרובים.