למרות התנגדות המשפחות: מורשע בהריגת 6 בני אדם ישתחרר ממאסר

פרסום ראשון: ועדת השחרורים קיבלה את בקשתו של ירון ברכה, שהורשע ב-2008 בהריגת אחיו התאום וחמישה עובדי אגד כשנהג בהשפעת סמים ואלכוהול. שליש מעונשו יקוצר, חרף התנגדות משפחות ההרוגים

ירון ברכה
ירון ברכה | צילום: חדשות 13

פרסום ראשון: ירון ברכה, שהורשע בהריגת אחיו התאום וחמישה עובדי אגד כשנהג בשכרות, ישוחרר ממאסר. זאת, לאחר שוועדת השחרורים קיבלה היום (רביעי) את בקשתו והחליטה לקצר שליש מעונשו, למרות התנגדות משפחות ההרוגים.

מעורכת דינו של ברכה, רותם טובול, נמסר כי "בחלוף שנים רבות ולאחר שיקום ראוי ירון ישוחרר. מדובר בהחלטה ראויה, ירון הינו אסיר למופת שעבר תהליך ממושך. אני מלווה את האסיר שנים רבות, שמחה ומברכת על ההחלטה שלא לערער על ההחלטה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לאחר הביקורת: הקפאת החקיקה תבוטל, המינויים יוקפאו ל-3 חודשים

פרסום ראשון: עיריית תל אביב תחזור ממחר לחלק דוחות חנייה

סוריה: ישראל תקפה את המרכז למחקרים מדעיים בחלב

ירון ברכה
ירון ברכה | צילום: חדשות 13

בשנת 2008 גזר בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר 16 שנות מאסר בפועל על ברכה, שהורשע בשישה מקרי הריגה, בתאונת דרכים בצומת גינתון במארס 2007. השופטת, עדנה קפלן הגלר, גזרה בנוסף על ברכה ארבע שנות מאסר על תנאי.

ברכה, אז בן 28 מנווה מונוסון, הורשע כי נכנס לצומת במהירות מופרזת של 171 קילומטרים כשהוא בהשפעת סמים מסוג קוקאין מריחואנה ואלכוהול. הרכב שבו נסעו ברכה ואחיו התאום איל התנגש בעוצמה רבה ברכב שבו נסעו חמישה עובדי אגד. כאמור, כתוצאה מהתאונה נהרגו אחיו וכל חמשת נוסעי ה"יונדאי".

ירון ברכה
ירון ברכה | צילום: חדשות 13

במהלך המשפט טען ברכה כי אחיו נהג ברכב, אולם שני עוברי אורח העידו כי ברכה הוא שהיה מאחורי ההגה. אחד מהם צילם את זירת התאונה דקות לאחר האירוע ותמונות אלה הוכיחו כי ברכה הוא זה שישב בכיסא הנהג.

אחד העדים לתאונה, הפרמדיק קובי בר, סיפר בעדותו בבית המשפט כי ברכה אף אמר לו אחרי התאונה שעישן מריחואנה, דבר שאף הוכח בבדיקות הדם שנערכו לברכה. "הוא הריח מאלכוהול ואמר לי שעישן מריחואנה, כי חשש שהדבר עלול להפריע לטיפול בו", סיפר בר. הפרמדיק גם ציין שברכה ישב בכיסא הנהג, ואחיו, שנהרג בתאונה ישב לידו, וכי השניים לא היו חגורים בחגורת בטיחות.

אזיקים
אזיקים | צילום: רויטרס

בשלב הטיעונים לעונש, הופיעה בבית המשפט רון בן-גיגי, אז בת ה-12, שאיבדה את אביה בתאונת הדרכים הקשה. בן גיגי פנתה לברכה ואמרה לו "מה חשבת לעצמך שנהגת במהירות גבוה והשתמשת באלכוהול וסמים? לא לימדו אותך את קדושת החיים? אני עצובה ומלאת חרדות, מנסה לעכל את העובדה שאני יתומה מאב".

ברכה עצמו אמר בשלב הטיעונים כי הוא היה רוצה כעונש ללכת להרצות בבתי ספר ובתי חולים על המסוכנות הרבה שקיימת בנהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול. "גם אני אמרתי 'לי זה לא יקרה' אך החיים בגדו בי".