שנתיים וארבעה חודשי מאסר למנהיג הפלג הצפוני ראאד סלאח

בית משפט השלום בחיפה גזר גם שנה וחצי של מאסר על תנאי על בכיר התנועה האסלאמית, שהורשע לפני כחודשיים בעבירות של הסתה והבעת תמיכה בטרור. מאות הביעו תמיכה בשייח מחוץ לבית המשפט

זמן צפייה: 17:46

בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר (שני) שנתיים וארבעה חודשי מאסר על שייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית. סלאח הורשע לפני כשלושה חודשים בביצוע הסתה ובהבעת תמיכה בטרור. זאת, עקב נאום שנשא סלאח בהלוויית מחבל בהר הבית ובו שיבח מעשי טרור. כמו כן, הורשע סלאח בתמיכה בארגון שבראשו עמד ושהוצא מחוץ לחוק.

מאות בני אדם הגיעו לבית המשפט והפגינו תמיכה בשייח. בין היתר, הוא נישא על ידי ההמון, שצעק "אללה אכבר" ו"ברוח ודם נתמוך באל-אקצא".

לכתבות נוספות בנושא >>

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית לשעבר הורשע בהסתה לטרור

ביהמ"ש הורה על שחרורו של ראאד סלאח – הפרקליטות תגיש ערעור

ראאד סלאח נגד שב"ס: "שוהה בשירותים במשך רוב שעות היום"

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2010021127' autoplay='0' credit='' desc='ראאד סלאח נישא באוויר אחרי גזר הדין' kid='1_hoiy57gb' duration='65'']

סלאח, שכיהן בעברו כראש עיריית אום אל-פחם, שימש כמנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שבשנת 2015 הוצאה על ידי ממשלת ישראל מחוץ לחוק בטענה להסתה מצדו ומצד התנועה. כזכור, לפני כשנה וחצי בית משפט השלום בחיפה החליט לשחררו למעצר בית בפיקוח אלקטרוני ובתנאים מגבילים, אך הפרקליטות הודיעה כי תגיש ערעור למחוזי נגד ההחלטה - וכך עשתה.

סלאח כבר נידון בעבר למאסר בגין עבירות של התפרעות, הסתה ותמיכה בטרור. הוא ידוע בעמדותיו השוללות את הלגיטימיות של מדינת ישראל בכלל, ואת שליטתה בירושלים בפרט. לא אחת צוטט סלאח כשקרא "ברוח ודם נפדה את אל אקצא".

ראאד סלאח
ראאד סלאח | צילום: רויטרס

לפני כשנתיים הוגש כתב אישום נגד סלאח בגין שלוש עבירות של הסתה לטרור וכן בעבירות של תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת. מכתב האישום עלה כי סלאח פרסם במספר הזדמנויות דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור. במקרה אחד, במהלך הלוויית מחבלים שביצעו פיגוע בהר הבית, נשא סלאח נאום שבו אמר, בין היתר, "יא שהיד, אנחנו נמשיך את המאבק" והוסיף כי "ברוח, בדם, נפדה אותך יא שהיד".

מכתב האישום עלה גם כי במהלך תפילה שהתקיימה במסגד, קרא סלאח למתפללים: "לא נפסיק להתעמת עם הכיבוש הישראלי. אנו לא מפחדים להיפגש, להיפצע, להיעצר, לא פוחדים - אלא רק מאללה".