מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית לשעבר הורשע בהסתה לטרור

בית משפט השלום בחיפה הרשיע את שייח ראאד סלאח בשל נאום שנשא בהלווית מחבל בהר הבית, ובו שיבח מעשי טרור. נוסף על כך, הורשע הבכיר בתמיכה בארגון שבראשו עמד ושהוצא מחוץ לחוק

זמן צפייה: 00:21

בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (ראשון) את לשעבר מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שייח ראאד סלאח, בהסתה לטרור. זאת, בעקבות נאום שנשא בהלווית מחבל בהר הבית, ובו שיבח מעשי טרור. נוסף על כך, הורשע סלאח בתמיכה בהתאחדות בלתי חוקית, בשל תמיכתו בארגון שבראשו עמד ושהוצא מחוץ לחוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

טרגדיה בירושלים: קשישה כבת 80 נהרגה בתאונת מעלית

ירייה באפלה: בחזרה למבצעי החיסול הנועזים שביצעה ישראל

סער נגד נתניהו: "אין ניסיון להפיכה שלטונית; קורא לפריימריז"

השייח' ראאד סלאח
השייח' ראאד סלאח | צילום: ללא קדדיט

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מסר בתגובה להחלטה כי "אני מקווה שהעונש שייגזר עליו יהיה בהתאם, ושמי שראה היום את העלייה לרגל של חברי הרשימה המשותפת לבית המשפט ומופע התמיכה שלהם בטרוריסט, יבין שמדובר בגיס חמישי ותו לא".​

ח"כ יוסף ג'בארין אמר בתגובה להרשעה: "כל מי שחופש הביטוי הפוליטי יקר ללבו, צריך להתנגד לרדיפה של השייח. מדובר כאן ברדיפה פוליטית, חד משמעית, שאין לה דבר או חצי דבר עם שיקולי 'ביטחון' אמיתיים".

סלאח היה מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שבשנת 2015 הוצאה על ידי ממשלת ישראל מחוץ לחוק בטענה להסתה מצדו ומצד התנועה. כזכור, לפני כשנה וחצי בית משפט השלום בחיפה החליט לשחררו למעצר בית בפיקוח אלקטרוני ובתנאים מגבילים, אך הפרקליטות הודיעה כי תגיש ערעור למחוזי נגד ההחלטה.

כמו כן, בחודש מרץ 2018 אירע מקרה דומה, כאשר בית המשפט הורה על שחרורו של סלאח, גם כן למעצר בית, זאת בתום שבעה חודשי מאסר. הפרקליטות דרשה אז לבטל את הקביעה, ובית המשפט קיבל את הערעור.

השייח
השייח | צילום: ללא קרדיט

לפני כשנתיים הוגש כתב אישום נגד סלאח בגין שלוש עבירות של הסתה לטרור וכן שלוש עבירות של תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת. מכתב האישום עלה כי סלאח פרסם במספר הזדמנויות דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור. במקרה אחד, במהלך הלוויית מחבלים שביצעו פיגוע בהר הבית, נשא סלאח נאום שבו אמר, בין היתר, "יא שהיד, אנחנו נמשיך את המאבק". עוד אמר סלאח כי "ברוח, בדם, נפדה אותך יא שהיד".

עוד עלה מכתב האישום כי במהלך תפילה שהתקיימה במסגד, אמר סלאח: "אנחנו לא נפסיק להתעמת עם הכיבוש הישראלי ולא מפחדים להיפגש, להיפצע, להיעצר, לא פוחדים אלא מאללה". במקרה אחר, נשא נאום במסגרת הלוויית מחבלים, במהלכו עודד למעשה טרור.