בתום חקירה סמויה: המשטרה עצרה ראש ארגון פשע באשדוד

המשטרה גייסה סוכן סמוי שבמשך שלושה חודשים הסתנן לארגון, הצליח לבצע עסקאות בתחום סחר הנשק וסמים מסוכנים ובכך לחשוף את מיכאל טנסקי ויעד בכיר בשנים האחרונות

זמן צפייה: 02:37

משטרת ישראל חשפה היום (שני) כי בתום מבצע סודי שנמשך שלושה חודשים, במהלכו גייסה והפעילה סוכן סמוי, נעצרו 16 חשודים מכמה ארגוני פשע באשדוד, רמלה ובפזורה הבדואית - ביניהם מיכאל טנסקי, ראש ארגון הפשע שהפך בשנים האחרונות ליעד הבכיר של המשטרה באזור, ומעצרו הוארך בעשרה ימים.

על פי החשד, טנסקי תקף אדם, גרם לו לחבלות חמורות עד כדי אשפוזו בבית חולים, וכל זאת על רקע סחיטה באיומים. אותו בעל חוב לא שילם את החוב ואז טנסקי, כך על פי החשד, חטף בת משפחה שלו ואיים עליו כי אם לא ישלם, בת המשפחה שלו תיפגע.

"אני מדבר על לקיחה בכח של אדם ממקום אחד למקום אחר תוך כדי איומים שאם אותו אדם יתנגד יפגעו בו , יפגעו בילדיו, תוך כדי איומים אם אותו אדם יצא מהרכב ידקר בסכין, כל זה על רקע עבירת הסחיטה", אמר נציג המשטרה, עו"ד אייל ז'ק, במהלך הדיון.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסכנות הנפשיות באינסטגרם: חרדות, דיכאונות ופגיעה בדימוי הגוף

תחקיר צה"ל: הסמג"ד שתועד מכה פעיל שמאל בדרום הר חברון יינזף

"אהבה זה אהבה": התגובות בעולם המוזיקה להודעה של שרית חדד

מיכאל טנסקי
מיכאל טנסקי | צילום: דוד לוי, כאן דרום

הסוכן, עבריין בעברו, הסתנן לארגון וביצע תחת מעקב המשטרה עסקאות נשק שמים ואמצעי לחימה שונים. הוא הפליל את ראש ארגון הפשע ועוד מספר חברים ממשפחת הפשע ג'ואריש. הארגון שיתף פעולה בעבר עם ארגונו של בני שלמה אך לאחרונה התפתח סכסוך, כולל כמה נסיונות חיסול, שאיים להבעיר את אשדוד.

16 העצורים חשודים בסחיטה באיומים, חטיפה, סחר בנשק ועבירות סמים. המטרה המרכזית שהוצבה בפני הסוכן הייתה למוטט ארגון הפשע, ולפעול מבפנים במהלך פעולות עם עבריינים נוספים ותוך נקיטת אלימות פיזית, סחר ושימוש באמצעי לחימה, על מנת להביא להפללתו של העומד בראש הארגון. בין היתר הצליחח הסוכן לרכוש 2 אקדחים, תחמושת וסמים מסוכנים מסוג קריסטל, MDMA ומריחואנה בכמויות גדולות.

פריטים שנמצאו אצל החשודים
פריטים שנמצאו אצל החשודים | צילום: דוברות המשטרה

בתום חקירה סמויה שארכה, כאמור, כשלושה חודשים ונוהלה על ידי היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי ובליווי פרקליטות דרום, יצא ביממה האחרונה לדרך השלב הסופי במבצע ומעצרם של 16 החשודים.

במהלך היממה האחרונה פשטו כוחות המשטרה ובהם לוחמי המסתערבים של מג"ב דרום והימ"מ, על בתיהם של החשודים, שם נתפסו נשק מאולתר וסמים מסוכנים, והם נעצרו לחקירה.

כלי נשק מאולתר שנמצא אצל אחד החשודים
כלי נשק מאולתר שנמצא אצל אחד החשודים | צילום: דוברות המשטרה

סמים שנמצאו במעצר
סמים שנמצאו אצל החשודים | צילום: דוברות המשטרה