תחקיר צה"ל: הסמג"ד שתועד מכה פעיל שמאל בדרום הר חברון יינזף

לאחר שברשתות החברתיות הופצו סרטונים של קצין דוחף פעילי שמאל במהלך הפגנה. בתחקיר על האירוע נכתב כי "המפגינים ניסו לתקוף את החיילים, קיללו, איימו ואף נשכבו על גלגלי כלי הרכב הצבאיים"

תיעוד קצין תוקף פעיל שלום
תיעוד קצין תוקף פעיל שלום | צילום: נעמה קלינסקי

סמג"ד ההנדסה שתועד בסרטון דוחף פעילי שמאל במהלך הפגנה בדרום הר חברון יינזף - כך הודיע צה"ל הערב (ראשון) בעקבות תחקיר המקרה. בנוסף, בתחקיר נכתב כי "הכוח הצבאי הותקף באלימות על ידי מספר מפגינים, אשר ניסו לעורר פרובוקציה, זאת במטרה לחבל בפעילות הכוח".

"המפגינים ניסו לתקוף את החיילים, קיללו, איימו ואף נשכבו על גלגלי כלי הרכב הצבאיים". כמו כן, נכתב כי בוצעו מאמצים לפזר את ההפגנה באופן מילולי ובאמצעים לפיזור הפגנות. עם זאת, נכתב כי "ההחלטה להשתמש באמצעים לפיזור הפגנות מסוג הלם וגז כלפי מפגינים - הינו שגוי, וכך גם כיסוי עיניו של אחד המפגינים". מסקנה נוספת שעלתה היא שיש למנוע ככל האפשר חיכוך בין חיילי צה"ל לאזרחים ישראלים וכי זו עבודה למשטרה ולמג"ב.

על הקצין שהואשם ברשתות החברתיות באלימות, נכתב כי "הוא קצין מוערך ועתיר זכויות. הקצין טעה ופעל באופן שלא היה מחוייב המציאות ואינו תואם את נורמות צה״ל. הוחלט כי הקצין יינזף פיקודית על ידי מפקדיו".