קדנציה קצרה של נתניהו עשויה לקבוע את מתווה משפטו • פרשנות

המתווה שהציעו בכירי הליכוד לכהונה מקוצרת של ראש הממשלה עשוי להיות קשור למצבו המשפטי. ייתכן שנתניהו מעדיף לכהן זמן קצר ולהתייצב למשפט בעיר ירושלים - מול הרכב מקל של שלושה שופטים

זמן צפייה: 01:53

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: הסיבה להצעת הליכוד למפלגת כחול לבן, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכהן תקופה קצרה של כמה חודשים, ולאחר מכן יפרוש מתפקידו - עשויה להיות קשורה למצבו המשפטי. קדנציה קצרה של נתניהו עשויה להכריע את המקום והמתווה של משפטו.

גם פרקליטי נתניהו יודעים כי יש חשיבות למיקום המשפט שיתנהל נגדו. החוק אומר שאם מוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה, משפטו יתנהל בפני הרכב של שלושה שופטים בירושלים. כך למשל, היה במקרה של אהוד אולמרט, שכיהן כראש ממשלה כאשר משה טלנסקי נתן עדות מוקדמת, בפרשת המעטפות, בבית המשפט המחוזי בירושלים. עדות שקיבעה את מקום משפטו.

לכתבות נוספות בנושא:

הצעת בכירי הליכוד: כהונה מקוצרת של נתניהו ופרישה בלי נבצרות

הנבצרות וכהונה תחת נתניהו: המחלוקות בין הליכוד לכחול לבן

יעלון: "לא נשב תחת נתניהו כל עוד לא יזוכה מהאישומים החמורים"

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בהנחה שנתניהו יתייצב למשפטו הקרב, כאזרח מן השורה ולא כראש ממשלה, לפרקליטות תהיה הפריווילגיה לבחור את מיקום המשפט, וסביר להניח כי יבחרו בעיר תל אביב, קרוב למקום עבודתם. אם וכאשר המשפט יתנהל שם, הוא יהיה מול דן יחיד.

בשנים האחרונות, הניסיון מראה כי שופט יחיד מחמיר יותר, בעוד שהרכבים בירושלים, עשויים להקל יותר עם הנאשם. אם בגלל הסיבה הזאת, מדינת ישראל עלולה ללכת לבחירות, אולי מוטב כי משרד המשפטים יקדים תרופה למכה ויקבע מראש שמשפטו של נתניהו – יתנהל בירושלים.