השר לוין: "חקירות נתניהו התנהלו כמו במשטר טוטליטרי"

שר התיירות תקף בריאיון בגל"צ את התנהלות משרד המשפטים בפרשות ראש הממשלה ואמר כי "יש לבצע תיקונים במערכת". סמוטריץ': "לא אוכל לישון בשקט ולסמוך על החלטת מנדלבליט"

זמן צפייה: 00:29

לקראת הכרעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר התיירות יריב לוין ושר התחבורה בצלאל סמוטריץ' תקפו היום (חמישי) את התנהלות משרד המשפטים בפרשה. לוין אמר כי "החקירות התנהלו בצורה שראויה למשטרים טוטליטריים ולא דמוקרטיים, בעוד סמוטריץ' הוסיף: "לא אוכל לישון בשקט ולסמוך על החלטתו של מנדלבליט". את הדברים אמרו בריאיון לגל"צ.

כמו כן, השר לוין אמר כי "התהלות משרד המשפטים מקדמת את הבאת העדות ולא בירור האמת. הדברים האלה בעייתים בכל הקשר, במיוחד בתיק כל כך רגיש, ואומרים הרבה על התיקונים שיש לבצע במערכת המשפט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת החלטת היועמ"ש: דובר משרד המשפטים קיצר את שהותו בחו"ל

"גורמים בסוריה מכחישים: ישראל לא חיסלה דמות איראנית בכירה"

חרף כתב האישום המסתמן: לא צפוי מרד בליכוד נגד רה"מ • פרשנות

יריב לוין, אביחי מנדלבליט, בצלאל סמוטריץ
יריב לוין, אביחי מנדלבליט, בצלאל סמוטריץ | צילום: רויטרס, רפי קוץ

"כל התהליך הזה של חקירות ראש הממשלה הוא שערורייה אחת גדולה, אני מקווה שאם יוגש כתב אישום, בבית המשפט הדבר ייזרק החוצה", המשיך לוין. אני חושב שהיועץ נגרר למקום שלא היה צריך להיות בו, ושגה מלכתחילה שהעלה את הדברים למישור הפלילי. אם הוא היה מחליט לסגור את הכל התיקים, הוא היה מתקשה להתמודד עם כל מה שכרוך בזה. ההליך כולו זוהם לחלוטין, והיכולת לקבל החלטה נקייה לגמרי - לא קיימת".

בהמשך, שר התחבורה תקף גם את הפרקליטות ואמר כי "הסטנדרט שמופעל כלפי נתניהו הוא אחר לחלוטין ממה שמופעל במקומות אחרים. אני חושש מאוד שהדינמיקה שנוצרה בתוך המערכת חזקה ממנו, התהליכים שמתרחשים בתוך הפרקליטות חזקים ממנו - הפרקליטות לא ראויה לאמון".

ח"כ יועז הנדל מכחול לבן הגיב על דברי השרים, וכתב בעמוד הטוויטר שלו כי "כפי שאמרתי בשנים האחרונות, אני מביע תמיכה מלאה במנדלבליט. כל החלטה שיקבל תהיה מקובלת עלי. יש מה לתקן במערכת החוק והמשפט שלנו אבל הפיכת המערכת לאויב בידי מי שאחראים עליה היא מתכון לאנרכיה. סמוטריץ ולוין חייבים להתעשת מהר, מדינת ישראל חשובה יותר מכתבי האישום של נתניהו".

מוקדם יותר היום פורסם כי לקראת פרסום החלטת היועץ, דובר משרד המשפטים משה כהן קיצר את שהותו בחו"ל ושב לארץ. זאת ברקע הפרסום אמש לפיו, מנדלבליט הגיע להכרעה. בתיק 1000 יואשם נתניהו במרמה והפרת אמונים. ביתר התיקים היו מחלוקות במשרד המשפטים - היו במשרד מי שחשבו שיש לסגור את תיק 2000, ובתיק 4000 לא כולם הסכימו על עובדות כתב האישום.