"גורמים בסוריה מכחישים: ישראל לא חיסלה דמות איראנית בכירה"

עיתון אל-אחבאר המקורב לחיזבאללה הכחיש את הפרסומים לפיהם המוסד התנקש בבכיר מטהראן. על פי הדיווח, ירי הרקטות מוקדם יותר השבוע אירע בתגובה להרג נהג משאית במזרח סוריה לפני כשמונה ימים

זמן צפייה: 00:32

עימות ישיר מול איראן: העיתון "אל-אחבאר" המקורב לחזבאללה הכחיש הבוקר (חמישי) את הפרסומים מאמש, לפיהם, המוסד הישראלי חיסל דמות איראנית בכירה בסוריה, וששיגור ארבע הרקטות לעבר רמת הגולן מוקדם יותר השבוע נעשה בתגובה לחיסול זה.

העיתון טוען כי ממידע שהגיע לידיו עולה כי לפני כשמונה ימים נהרג נהג משאית בתקיפה ישראלית באזור אל-בוכמאל שבגבול מזרח סוריה. מקורות צבאיים סורים אומרים לעיתון כי ירי הרקטות הוא תגובה להריגתו, כמו גם העברת מסר לישראל לאור ניסיונותיה להגביל את חופש התנועה מעיראק לסוריה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

גנץ החזיר את המנדט: "הבלוק התעקש על טובת אדם אחד"

היועמ"ש קיבל החלטה בתיקי נתניהו – ייתכן שיפרסם אותה כבר היום

התקיפה בסוריה: תעוזת ישראל הפתיעה את איראן • פרשנות

פיצוץ בסוריה
פיצוץ בסוריה | צילום: חדשות 13

אתמול עדכן המרכז הסורי לזכויות אדם כי 23 בני אדם נהרגו בתקיפות צה"ל בסוריה, בהם 16 "בעלי אזרחות זרה". בצה"ל, כאמור, מעריכים כי מספר ההרוגים קטן בהרבה. במקביל, צרפת התייחסה לאירועים וקראה לאיראן להפסיק לערער את היציבות בסוריה, והדגישה את נאמנותה לישראל. עוד דיווח המרכז כי בתקיפות נפגעו מחסני נשק ותחמושת השייכים לכוח קודס של משמרות המהפיכה - מחנה של הכוח, סוללות טילי קרקע-אוויר של צבא סוריה ומוצבים של צבא סוריה.

כמו כן, במערכת הביטחון העריכו אמש כי איראן צפויה להגיב בקרוב לתקיפת צה"ל בסוריה. החשש המרכזי בצה"ל הוא מירי רקטות לעבר הגולן, ונוסף על כך, לא נשללת האפשרות שהג'יהאד האסלאמי יבצע ירי נקמה מרצועת עזה. בחיל האוויר ובפיקוד צפון נשארים בינתיים בכוננות, מחשש לירי איראני.

תוצאות התקיפות בסוריה
תוצאות התקיפות בסוריה | צילום: ImageSat International - ISI

בניגוד לדיווחים בסוריה, על פי המידע שיש בידי צה"ל, פחות מעשרה אנשים נהרגו בתקיפות. במערכת הביטחון ביצעו תרחישים של מקרים ותגובות, כיצד לפעול לאחר פעולה איראנית, מכל סוג שהוא. ההחלטה כעת בצה"ל היא להשאיר את העימות עם טהראן בסוריה, ולא להרחיב אותו לשטח איראן. כאמור, רשת "אל-ערביה" דיווחה כי בימים האחרונים חוסלה בסוריה דמות איראנית בכירה, וייתכן שזו הסיבה לירי שבוצע לעבר צפון ישראל.

אמש חשפה חברת ISI צילומי לוויין של המפקדה של כח קודס האיראני בסוריה, המכונה "בית הזכוכית", ספגה נזק כבד בתקיפת צה"ל. בתיעוד ניתן לראות את המפקדה לפני ההפצצה ואחריה, ועולה ממנו כי שתי הקומות העליונות ב"בית הזכוכית" קרסו לחלוטין. עוד ניתן לראות בתיעוד מהתקיפות את הנזקים בבסיסי כוח קודס באל-כיסווא ובאל-מאזה, כאשר בין היתר הושמדו מבנים סמוכים.

תוצאות התקיפות בסוריה
תוצאות התקיפות בסוריה | צילום: ImageSat International - ISI
תוצאות התקיפות בסוריה
תוצאות התקיפות בסוריה | צילום: ImageSat International - ISI