שלושה ימים לפתיחת משפט נתניהו: תתוגבר האבטחה על השופטים

פרסום ראשון: בתום הערכת מצב המליצה המשטרה לתגבר את האבטחה סביב השופטים שידונו בתיקים • היום תתכנס ועדת ההיתרים לדון בבקשת רה"מ לקבל מימון על סך שני מיליון שקלים עבור עורכי דין

זמן צפייה: 02:44

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בתום הערכת מצב חשאית שהתקיימה אמש (רביעי) בין בכירים בהנהלת בתי המשפט לבין בכירים במשטרה לקראת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוחלט לתגבר את האבטחה סביב השופטים שידונו בתיקים, בהם גם ראש ההרכב - השופטת רבקה פרידמן פלדמן.

בעוד שלושה ימים בבית המשפט המחוזי בירושלים ייפתח משפטו של נתניהו, וזו תהיה הפעם הראשונה בתולדות המדינה שראש ממשלה מכהן יתיישב על ספסל הנאשמים. מצב כזה, כאמור, עוד לא היה בישראל - כך שהגורמים, בהם השב"כ, נאלצו להיערך למצב כמה שיותר. בימים האחרונים, מאבטחים מטעם השב"כ סיירו בבית המשפט, זאת כדי לבדוק איך לנטרל סיכונים אפשריים אם יידרשו לכך.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

רה"מ לחמינאי: מי שמאיים על ישראל בהשמדה ימצא עצמו בסכנה דומה

צרפת: פועלים עם מדינות נוספות כדי למנוע מישראל סיפוח חלקי

בקשת נתניהו נדחתה: מחויב להתייצב לפתיחת משפטו ביום ראשון

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בתוך כך, היום צפויה ועדת ההיתרים לדון בבקשתו של נתניהו לקבל מימון על סך שני מיליון שקלים מאיש העסקים ספנסר פרטרידג' עבור עורכי דין. הוועדה התכנסה כבר בעבר, אולם בדיון השני שיתקיים היום, ההרכב יהיה זה שמינה מבקר המדינה החדש. ייתכן שההחלטות יתקבלו כבר בסוף הדיון.

בינתיים, בשל בעיה כספית, רק שני עורכי דין מייצגים את נתניהו בכל שלושת התיקים שבהם הוא מואשם. הראשון הוא מיכה פטמן, שייצג בעבר את שולה זקן בתיקי אולמרט, והשני הוא עורך הדין עמית חדד שמלווה את נתניהו כבר תקופה ארוכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום קבע בית המשפט כי ראש הממשלה מחויב להתייצב בפתיחת משפטו, זאת יממה אחרי שנתניהו הגיש בקשה שלא להגיע להקראת כתב האישום נגדו. לאחר שפורסמה החלטת השופטים, מסרו מקורביו של ראש הממשלה כי "נתניהו יגיע לבית המשפט ביום ראשון".

"הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה, שהיא פתיחת המשפט", הסבירו השופטים שדנו בבקשה, "כך הדבר בכל הליך פלילי, וכך גם בהליך הפלילי הנוכחי, ולא מצאנו כי יש בנימוקיו של ראש הממשלה כדי להצדיק חריגה מכלל זה".

על טענת נתניהו כי נוכחותו אינה נחוצה למעמד ההקראה משום שקרא את כתב האישום מספר פעמים והבין את תכנו, כפי שכתב בבקשתו, אמרו השופטים כי "על המבקש, כמו יתר הנאשמים, להתייצב ולומר את דברו בבית המשפט".