בקשת נתניהו נדחתה: מחויב להתייצב לפתיחת משפטו ביום ראשון

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי ראש הממשלה חייב להתייצב בתחילת השבוע הבא בהקראת כתב האישום נגדו. "על המבקש, כמו יתר הנאשמים, להתייצב ולומר את דברו בבית המשפט"

זמן צפייה: 01:19

מדינת ישראל נגד בנימין נתניהו: בית המשפט קבע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מחויב להתייצב בפתיחת משפטו שיתקיים ביום ראשון, זאת יממה אחרי שנתניהו הגיש בקשה שלא להגיע להקראת כתב האישום נגדו. לאחר שפורסמה החלטת השופטים, מסרו מקורביו של ראש הממשלה כי "נתניהו יגיע לבית המשפט ביום ראשון".

"הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה, שהיא פתיחת המשפט", הסבירו השופטים שדנו בבקשה, "כך הדבר בכל הליך פלילי, וכך גם בהליך הפלילי הנוכחי, ולא מצאנו כי יש בנימוקיו של ראש הממשלה כדי להצדיק חריגה מכלל זה".

על טענת נתניהו כי נוכחותו אינה נחוצה למעמד ההקראה משום שקרא את כתב האישום מספר פעמים והבין את תכנו, כפי שכתב בבקשתו, אמרו השופטים כי "על המבקש, כמו יתר הנאשמים, להתייצב ולומר את דברו בבית המשפט".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

5 מיליון חולי קורונה בעולם; מספר שיא של מתים בברזיל ביממה

ברקע מחאות האופוזיציה: "החוק הנורבגי" לא יעלה היום להצבעה

נתניהו במסיבת עיתונאים על אסטרטגיית היציאה מהמשבר
נתניהו במסיבת עיתונאים על אסטרטגיית היציאה מהמשבר | צילום: חדשות 13

באשר לבקשה השנייה של ראש הממשלה - לאפשר כניסת מייצגים נוספים לאולם הדיונים, אמרו השופטים כי לא יוכלו להיעתר לכך. "הגבלת מספר הנוכחים באולם בית המשפט, כמו גם בכל הדיונים האחרים המתנהלים בימים אלה, הינה בהתאם להוראות מנהל בתי המשפט, על פי הנחיות משרד הבריאות ובהתאם לכללי התו הסגול".

"נוכח הצורך בשמירת מרחק בין הנוכחים באולם, לא ניתן להגדיל את מספרם מעבר לזה שכבר נקבע". בשל המגבלה הקיימת, הקצה בית המשפט אולם מיוחד שבו ניתן יהיה לצפות בדיון בטלוויזיה במעגל סגור. משכך, גם המאבטחים של נתניהו - עליהם אמר כי "נוכחותו בדיון תחייב נכוחתם של חמישה מהם באולם, כך שהמשמעות היא שהדיון לא יוכל להתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות עקב התפרצות נגיף הקורונה", השיבו השופטים השיבו כי הצורך בנוכחותם נלקח בחשבון מראש.

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: לע''מ

אתמול, כאמור, אחרי שהפרקליטות הודיעה כי היא מתנגדת להיעדרותו של נתניהו, תקפו פרקליטיו את חוות הדעת, ואמרו: "תגובת הפרקליטות היא מופרכת בעליל. מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט".

"אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין 'רק לא ביבי'", הוסיפו.