חרף התנגדות הפרקליטות: נתניהו הגיש בקשה להיעדר מפתיחת משפטו

צוותו המשפטי של רה"מ הגיש לביהמ"ש בקשה רשמית לאי התייצבותו, זאת על אף חוות הדעת שמתנגדת לאפשר לו להיעדר מהקראת כתב האישום. עוד תקפו עורכי הדין את הפרקליטות: "תגובתם מופרכת בעליל"

זמן צפייה: 01:38

עורכי דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הגישו היום (שלישי) בקשה רשמית להיעדרותו מפתיחת המשפט שלו, זאת חרף חוות הדעת של הפרקליטות שהביעה התנגדות למהלך זה.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט נכתב כי "נתניהו קרא את כתב האישום מספר פעמים, מבין את תוכנו ואת המשמעות של כתב האישום. נוכחותו בדיון תחייב נכוחתם של חמישה מאבטחים באולם ביהמ"ש, המשמעות היא שהדיון לא יוכל להתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות עקב התפרצות נגיף הקורונה. פטור מהתייצבות תחסוך לקופת המדינה כספים רבים שיוקצו לטובת הבטחת הגעתו של נתניהו לאולמו של בית המשפט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם במוקד משרד הבריאות | צילום: רויטרס

מוקדם יותר פרקליטיו של נתניהו תקפו את הפרקליטות ברקע חוות הדעת: "תגובת הפרקליטות היא מופרכת בעליל", ציינו. "מדובר בדיון טכני ואין שום צורך בנוכחותו של ראש הממשלה באולם בית המשפט".

השניים המשיכו לתקוף וציינו כי "אין מנוס מלקבוע שתגובת הפרקליטות אינה נובעת ממניעים ענייניים אלא באה לשרת את המסע התקשורתי להציג תמונה של ראש הממשלה נתניהו על ספסל הנאשמים, כהמשך לקמפיין 'רק לא ביבי'".

"למקרה שמישהו לא שם לב, הבחירות כבר הסתיימו וראש הממשלה נתניהו פועל במרץ במסגרת ממשלת האחדות שהקים לטפל בבעיות הבוערות של הקורונה, הכלכלה והחזרת אנשים למעגל התעסוקה. הוא ימשיך לעשות זאת גם ביום ראשון, לפני ואחרי הדיון בבית המשפט", סיכמו.

הפרקליטות בתגובה לבקשה אמרה כי "הודעת הסנגורים לתקשורת היא בלתי מתקבלת על הדעת, מעבר לכך שהיא כוזבת ומתלהמת. בקשתם שרה"מ לא יתייצב להקראה עם יתר הנאשמים נשענה על נימוקים הקשורים באבטחה ועלויות. לא היה בה שום נימוק שקשור להצגת תמונה של מר נתניהו על ספסל הנאשמים. ממילא תגובת הפרקליטות לא התייחסה לשיקול הזה בשום אופן, אלא לשיקולים ענייניים בלבד. צר לנו על כך שעורכי הדין נתנו ידם להתקפה פראית נגד עמיתיהם, נציגי התביעה, ועל הניסיון הכוזב ליחס לנציגי הפרקליטות שיקולים זרים שלא ממין העניין".