עו"ד תל צור: הטיפול בתיקי נתניהו יעבור בלעדית לעו"ד חדד

לאחר שבועות של חילוקי דעות בדבר תשלום שכר הטרחה, וברקע ההודעה על דחיית השימוע: הפרקליט הודיע כי יפסיק לייצג את ראש הממשלה • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:11

ברקע חילוקי הדעות בדבר תשלום שכר הטרחה: עו"ד נבות תל צור הודיע הערב (רביעי) כי האחריות לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו תעבור בלעדית לעו"ד עמית חדד. כזכור, בשבועות האחרונים הודיע תל צור כי לא יאסוף את חומרי החקירה עד שיוסדר תשלום שכר הטרחה, ואף ביקש דחייה לשימוע בשל כך.

מוקדם יותר היום הודיע היועמ"ש אביחי מנדלבליט לנתניהו כי הוא מסכים באופן חלקי לבקשתו - ודוחה את מועד השימוע בתיקיו ל-3-2 באוקטובר. זאת, במקום ב-10 ביולי, מועד השימוע המקורי. כמו כן, קבע מנדלבליט כי אם יהיה צורך בדיון נוסף ייקבע מועד בשבוע שלאחר מכן. בנוסף, השימועים של נוני מוזס לגבי מעורבתו בתיק 2000 ושל איריס ושאול אלוביץ' לגבי מערבותם בתיק 4000 נדחו ל-15 באוגוסט. התנועה לאיכות השלטון צפויה לעתור לבג"ץ נגד הדחייה.

היועמ"ש נתן לנתניהו שבועיים על מנת להודיע שהוא מתכוון להגיע לשימוע במועד החדש, הדגיש כי לא תינתן דחייה נוספת - וטען כי מדובר בפגיעה באינטרס הציבורי. מנדלבליט אף אישר כי נתניהו ביקש דחייה של שנה במועד השימוע, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13.

מנדלבליט. "טענות חסרות יסוד"
מנדלבליט. "טענות חסרות יסוד" | צילום: ארן דולב

בתחילת השבוע התייחסו גורמים בפרקליטות בחריפות להתנהלותו של נתניהו באשר לשימוע, ובשיחות סגורות אמרו כי "התנהלות נתניהו היא הזויה ומביכה". "אם עד ה-20 במאי עורכי דינו לא יקחו את חומרי החקירה, אז נקבע שימוע", הוסיפו הגורמים, "ירצה – ייקח את החומרים. לא ירצה – לא ייקח. זו כבר בעיה שלו. לא יגיע לשימוע? יום לאחר מכן נגיש את כתב האישום. הוא עושה צחוק מהמערכת".

מוקדם יותר באותו היום הצהירו גורמים בכירים במערכת המשפט כי "אנחנו נמצאים כפסע לפני איבוד הדמוקרטיה. קו ישיר מחבר בין כתב האישום המיועד של נתניהו לתוכנית שלו לחסל את בית המשפט העליון. אנחנו נהיה כ-'מוקצה' בעיני העולם. נתניהו מוכן לחסל את הכול כדי לא לעמוד למשפט, מישהו במערכת הפוליטית חייב להתעורר ומהר".

הדברים מגיעים לאור פרסום בעיתון "הארץ", לפיו נתניהו מתכוון לקדם בכנסת הקרובה הצעת חוק שתשלול מבית המשפט העליון את הסמכות להתערב בהחלטות מנהליות של הממשלה, השרים או הכנסת. על פי הפרסום, ראש הממשלה פועל מחשש שבית המשפט יפסול החלטה של הכנסת לשמור על חסינותו מפני העמדה לדין. על כן הוא מקדם פסקת התגברות מורחבת, שאינה מוגבלת רק לחקיקה. עוד דווח כי ח"כ בצלאל סמוטריץ' שותף לניסוח חקיקה זו.