מחומרי החקירה עולה: נתניהו ביקש סיגרים ממילצ'ן ביום הזיכרון

רה"מ ביקש אספקת סיגרים בזמן הטקסים ב-2016. כמה חודשים אח"כ, בזמן תקיפה בעזה, התארח אצל פאקר וניסה לסדר לחברו של בנו עבודה. נתניהו: "כל הכבוד לפרקליטות שהתאפקו עם ההדלפות"

זמן צפייה: 01:48

מואשם - כפוף לשימוע: מחומרי החקירה של ראש הממשלה בפרשת המתנות, תיק 1000, עולה כי בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בשנת 2016, נתניהו התקשר כמה פעמים לעוזרת האישית של חברו הקרוב, איש העסקים ארנון מילצ'ן, וביקש ממנה אספקה של סיגרים. כך פורסם אמש (שלישי) לראשונה בחדשות 13.

עוד עולה מחומרי החקירה כי מספר חודשים לאחר מכן, בזמן שצה"ל תקף ברצועת עזה, ראש הממשלה שהה בביתו של המיליארדר ג'יימס פאקר יחד עם רעייתו שרה ובנו יאיר, וניסה לסדר לחברו של בנו עבודה.

בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן
בנימין נתניהו עם ארנון מילצ'ן | צילום: חדשות עשר

מטעמו של ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה לפרסום: "כל הכבוד לפרקליטות שהצליחו להתגבר על יצרם, והתאפקו עם ההדלפות הלא חוקיות חמש שעות אחרי איסוף החומרים על ידי פרקליטי ראש הממשלה, לפני שהדליפו מתוכם. מדובר בשיפור משמעותי מהפעמים הקודמות, אז הם הדליפו עוד לפני שהחומרים בכלל הגיעו לידינו".

בתוך כך, חומרי החקירה בפרשות נתניהו הגיעו אתמול לידי פרקליטו של רה"מ, עו"ד עמית חדד. האחרון צפוי לבקש בימים הקרובים דחייה של השימוע במספר חודשים – כך נודע לחדשות 13. היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי להסכים לדחייה אך רק בשבועות בודדים, וככל הנראה השימוע ייערך בתחילת ספטמבר.

חדד, כזכור, הגיע להבנות עם ראש הממשלה בנוגע למקדמה עבור שכר הטרחה שלו. אולם, יתר חברי צוות ההגנה שלא קיבלו את כספם ולא הגיעו לסיכומים - עורכי הדין נבות תל צור, טל שפירא ופיני רובין, צפויים להתפטר. מוקדם יותר אתמול, בהודעה מטעמו של נתניהו נמסר כי הוא "עומד על זכותו לקבל סיוע כספי להגנתו המשפטית, כמו כל איש ציבור, אל מול סכומי העתק שהמדינה הוציאה בעניינו".

נפגש עם ביידן. ראש הממשלה בנימין נתניהו
נפגש עם ביידן. ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

אתמול בבוקר, כאמור, פרקליטות המדינה אישרה כי באי כוחו של ראש הממשלה הגיעו אל משרדי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ואספו את חומרי החקירה בעניינו של רה"מ. לדברי הפרקליטים, בכוונתם ליצור קשר עם לשכת היועץ המשפטי לממשלה עד ה-20 במאי לשם תיאום מועד שימוע.

כזכור, ביום ראשון הגיב פרקליטו של ראש הממשלה, עו"ד תל צור, להודעת היועמ"ש, לפיו סירב לקבל את חומרי החקירה כהכנה לשימוע המתקרב. "השליח הונחה למסור את החומרים לידיי בלבד", טען. "מכיוון שלא הייתי במשרד – השליח החליט שלא להשאיר את חומרי החקירה. על כן, אין ממש בפרסום הנמהר לתקשורת כי חומרי החקירה 'נמסרו היום' לבאי כוחו של ראש הממשלה".

על אף שהכחיש כי סירב לקבל את חומרי החקירה, חזר במכתבו תל צור על טענתו בדבר עיכוב תשלום שכר הטרחה. "הניסיון להמציא לנו באופן חד צדדי את חומרי החקירה, חרף ההודעה המפורשת בכתב שמסרנו לכם כי לא קיבלנו על עצמנו את האחריות להליך השימוע, אינו במקום והוא משול לניסיון להמציא כתבי דין לעורך דין שלא הוסמך לטפל בתביעה", טען. "הודענו לכם במפורש כי פרקליטיו של ראש הממשלה התנו את קבלת אחריותם בהליך השימוע בהסדרה תחילה של תשלום שכר טרחתם".

בתגובה לטענות, גורמים בפרקליטות טענו כי "הסיפור של הסנגורים פשוט לא נכון. השליח קיבל הנחייה להעביר את החומר לנבות תל צור או למזכירה שלו. הוא הגיע למזכירה, היא פתחה את המעטפה והתקשרה בנוכחות השליח לתל צור. היא הקריאה לו את המכתב ואמרה לו שיש גם חומר מצורף, והוא הורה לה שלא לקבל את המכתב ולהחזיר אותו לשליח". לדבריהם, "השליח חזר המום לפרקליטות - אמר שדבר כזה עוד לא קרה לו".