ביהמ"ש דחה את בקשת הליכוד למנוע את פרסום עמדת יועמ"ש הכנסת

השופט עמית דחה את הבקשה, שהוגשה על ידי ח"כ מיקי זוהר, למנוע מאיל ינון לפרסם את חוות דעתו בדבר הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של נתניהו. החוו"ד תוכל להתפרסם החל מ-16:00

זמן צפייה: 02:22

השופט יצחק עמית דחה היום (ראשון) את בקשת הליכוד להוצאת צו ארעי נגד פרסום חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת, איל ינון, בדבר הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת החסינות של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מכאן, עמדתו של ינון יכולה להתפרסם החל מהשעה 16:00.

מוקדם יותר, כאמור, הליכוד הגישה, על ידי יו"ר הסיעה ח"כ מיקי זוהר, עתירה לבג"ץ הדורש צו ארעי שימנע את פרסום חוות הדעת של היועץ המשפטי לכנסת בנושא הקמת ועדת כנסת. זאת, כשעה לפני שינון צפוי לפרסם את קביעתו. בליכוד נטען כי "חוסר האיפוק מגדיל את החשש לניגוד עניינים, ופוגע קשות באמון הציבור בכנסת ובהליכים המעין שיפוטיים המתקיימים בה".

בעתירתו של ח"כ זוהר, נכתב כי דחיית פרסום חוות הדעת היא עניין של כמה ימים, ואילו פרסומה במועד שנקבע עלול להביא לבלבול. "מתן הסעד לא יגרום כל נזק למשיבים, לא מדובר בעניין שהמתנה של ימים ספורים בו תעלה או תוריד. לעומת זאת, אי מתן הסעד המבוקש עלול לגרום לבלבול, אי סדרים ולערעור אמון הציבור" .

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

גורמים ב"כחול לבן": "אם לא יהיה מנוס – נפעל להדחת אדלשטיין"

מנדלבליט: עדות יועמ"ש הכנסת אינה מהותית – יכול לטפל בחסינות

נתניהו נגד יועמ"ש הכנסת ורעייתו: "הם חושבים שאנחנו טיפשים?"

אייל ינון, היועץ המשפטי לכנסת
אייל ינון, היועץ המשפטי לכנסת | צילום: חדשות 13

בקשת הליכוד הינה חלק מהעתירה שהגישה נגד מעורבותו של ינון בנושא, לפיה הוא מצוי ב"ניגוד עניינים חמור" הנובע מהעבודה שבת זוגו הייתה חברה בצוות שטיפל בתיקים נגד נתניהו. היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ימסור את עמדתו לבג"ץ, לפיה יועמ"ש הכנסת לא היה מצוי בניגוד עניינים וכי לדעתו ביהמ"ש צריך לדחות את העתירה. לפי הערכות, בג"ץ יקבל את עמדתו של מנדלבליט.

על פי הליכוד, כאמור, על ינון להימנע מלדון או לחוות דעתו בכל הנוגע להקמת ועדת הכנסת: "על אמון הציבור בבעלי התפקיד בשירות הציבורי, בכנסת ובוועדות הכנסת".

בשעה 17:00 יערוך יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מסיבת עיתונאים, שבה יתייחס לחוות הדעת של יועמ"ש הכנסת. כבר ביום חמישי שוחחו אדלשטיין וינון על חוות הדעת המתגבשת וכן על ההיבטים החוקיים של דיוני החסינות.

במפלגת כחול לבן מתכוונים לבקש גם כן כינוס של הוועדה המסדרת, ומאיימים כי אם אדלשטיין יעצור זאת - הם יפעלו לכינוס מליאת הכנסת כדי לבחור יו"ר במקומו.

המחנה הדמוקרטי התייחסה לעתירה, שהגיש ח"כ מיקי זוהר, והצהירה כי "מיקי זוהר הוא לא יותר מביריון בשליחות ראש ממשלה נאשם שנמלט מאימת הדין. נתניהו שמנהל מסע רדיפה מאפיונרי נגד כל מי שעומד בינו לבין החסינות. מה שהתחיל ברדיפת אגף החקירות, עבר לרדיפת המפכ"ל, המשיך ליועמ"ש הכנסת, ואם לא נחליף את השלטון - הרדיפה תגיע לשופטי בית המשפט המחוזי. את המאפייה הזו צריך לסלק".

ברגע האחרון, המפלגה הגישה לבג"ץ בקשה דחופה למנוע מאיל ינון להציג את חוות דעתו על הקמת ועדת כנסת שתדון בבקשת נתניהו. "חוסר האיפוק מגדיל את החשש לניגוד עניינים ופוגע באמון הציבור"

השופט עמית דוחה את הבקשה של הליכוד לצו ארעי. חוות הדעת תוכל להתפרסם בארבע