מנדלבליט: עדות יועמ"ש הכנסת אינה מהותית - יכול לטפל בחסינות

לאחר שבליכוד טענו שעל ינון לפסול את עצמו בעניין הקמת ועדת הכנסת שתבחן את חסינות רה"מ, מאחר והיה עד בתיקיו וכי בת זוגו הייתה ממגישי כתבי האישום, היועמ"ש הבהיר שהוא דוחה את הטענות

זמן צפייה: 03:40

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דחה הערב (חמישי) את טענת הליכוד, לפיה יועמ"ש הכנסת, איל ינון, אינו יכול להתעסק בענייני חסינות ראש הממשלה מאחר והוא אחד מעדי התביעה בתיקי נתניהו וכי בת זוגו, עמית מררי, הייתה ממגישי כתבי האישום נגדו.

"אין מדובר בעדות מהותית לתיקים, וממילא לא היה בדבר כדי למנוע בדרך כלשהי את מעורבותה של עו"ד עמית מררי מטיפול בנושא", כתב מנדלבליט. "שמו של היועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, נכלל ברשימת עדי התביעה בכתב האישום בעניינו של ראש הממשלה לנוכח העבודה שבתיק החקירה קיים מזכר תרשומת אודות שיחה שהתקיימה איתו בנוגע לסדרי עבודת הכנסת בשגרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

בסביבת נתניהו שוקלים לעתור לבג"ץ נגד החלטות יועמ"ש הכנסת

פרקליטי נתניהו הגישו בקשה נוספת למימון הוצאותיו המשפטיות

ניר חפץ הגיש תביעה נגד יאיר נתניהו בסך חצי מיליון שקלים

איל ינון, יועמ''ש הכנסת
איל ינון, יועמ''ש הכנסת | צילום: חדשות 13

כאמור, הליכוד פרסמו היום הודעה הטוענת שהיועמ"ש ינון אינו יכול להיות מעורב בעניין הקמת ועדת הכנסת שתבחן את עניין החסינות – כפי שמבקשת מפלגת כחול לבן. בהודעה נמסר: "אחרי שהתברר שבת זוגו של איל ינון הייתה ממגישי כתבי האישום נגד רה״מ, עכשיו מתברר שיועמ״ש הכנסת הוא עד תביעה בתיקי נתניהו. אייל ינון ובת זוגו נמצאים בניגוד עניינים חמור שמחייב אותם לפסול עצמם מיידית מטיפול בענייני ראש הממשלה נתניהו".

"אני דורשים תשובות מיידיות", נכתב בהודעת הליכוד, "מאיל ינון – מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בבקשת החסינות בהיותך עד תביעה נגד רה״מ ולאור העובדה שבת זוגך תובעת בכירה בתיקי נתניהו? מעמית מררי - מדוע לא פסלת את עצמך מטיפול בתיקי נתניהו לאור העובדה שבן זוגך הוא עד מטעם התביעה?".

"האם אתם באמת מצפים מהציבור להאמין שמעולם לא דיברתם על תיקי נתניהו כפי שהצהיר היועמ״ש לכנסת? הולך ומתברר שכל התהליך בכנסת פסול ומזוהם כחלק מהקמפיין של מפלגת כחול-לבן 'רק לא ביבי'".

Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu Addresses The Media In Airport City Near Tel Aviv
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

כאמור, היועמ"ש ינון צפוי לפרסם ביום ראשון את החלטתו אם ניתן יהיה להקים את ועדת הכנסת כבר בתקופת ממשלת המעבר. אם יאשר את הקמת הוועדה, ניתן יהיה להתחיל לקיים דיון בבקשת החסינות שהגיש ראש הממשלה נתניהו. מוקדם יותר היום נפגש היועץ המשפטי עם יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, והודיע לו כי בתחילת השבוע יפרסם גם את חוות דעתו בנוגע לזכותו להטיל וטו על הקמת ועדת הכנסת.

במפלגת כחול לבן מתכוונים לבקש לכנס את הוועדה המסדרת בכנסת לצורך הקמת וועדת כנסת. אם אדלשטיין יעצור זאת, יפעלו לכינוס מליאת הכנסת כדי לבחור יו"ר במקומו.

אתמול פורסם כי בסביבת ראש הממשלה שוקלים להגיש בג"ץ נגד ההחלטות הצפויות של עו"ד ינון, בעניין בקשת החסינות. לצעד זה יש יתרונות ברורים לקידום ענייניו של ראש הממשלה נתניהו: עתירה תעכב עוד יותר את הדיון בחסינות, שבו אין לנתניהו רוב, ואם תתקבל – יוכל הליכוד לנצל זאת כדי לשלהב את הבוחרים. מצד שני, אם יאשר בג"ץ את הקמת ועדת הכנסת – הדבר ייתן הכשר להחלטות היועץ, ויחזק את סמכותו.