עדות שלדון אדלסון: "שרה משוגעת לגמרי, כפייתית למראה שלה"

מו"ל "ישראל היום" ואשתו סיפרו לחוקרי תיק 2000 על הדרישה להחליף את עורך העיתון בניר חפץ, ועל הצרחות ואיבוד העשתונות של רעיית רה"מ בארוחה משותפת. "יש בי חמלה כלפיה, היא לא בריאה"

זמן צפייה: 04:36

המוציא לאור של עיתון "ישראל היום", שלדון אדלסון, ורעייתו מרים, נחשבו בעבר למקורבים ביותר לראש הממשלה בנימין נתניהו. המיליארדר היהודי-אמריקני לא חסך במאמצים כדי להביע את תמיכתו בנתניהו, גם בעיתון שבבעלותו וגם בהתבטאויות ציבוריות נוספות, אולם תיק 2000, שבמרכזו השיחות בין נתניהו לנוני מוזס, גרם לקרע עמוק בין הצדדים.

עדויות בני הזוג אדלסון בתיק, חושפות את אופי הקשר שנרקם בין הארבעה, ואת הדרישות הלא שגרתיות שהוצבו בפניהם – בהן דרישה להעסיק את יועצו הקרוב של נתניהו כעורך הראשי של "ישראל היום". "ביבי רצה שניר חפץ יחליף את עמוס רגב, שהוא יהיה העורך הראשי. היא (שרה) הייתה אומרת לאשתי שאם איראן באים ותוקפים זה יהיה על הראש שלך, כי לא פרסמנו תמונות טובות שלה".

בהזדמנות אחרת תיאר אדלסון את מזגה של שרה נתניהו וטען כי "היא משוגעת לגמרי. היא הייתה כפייתית לתמונות שלה ולאיך שהיא נראית. היא אמרה 'אני הגברת הראשונה. אני פסיכולוגית ומלמדת ילדים על פסיכולוגיה'".

עוד בחדשות 13:

עדות ניר חפץ: "יאיר ושרה ביקשו שאלוביץ' תמחק את ההתכתבויות"

עדות ניר חפץ: אחורי הקלעים של פגישת נתניהו-אלוביץ' • בלעדי

שלדון ומרים אדלסון
שלדון ומרים אדלסון | צילום: רויטרס

במקביל לשלדון העידה במשטרה גם מרים אשתו, שנחשבה מקורבת מאוד לרעיית ראש הממשלה. בעדותה היא סיפרה על השפעת שרה נתניהו על יחסו של בעלה לדמויות בולטות במערכת הפוליטית: "מפריע לי שיש ראש ממשלה כזה שיש לו אישה שקובעת הכול. היא אומרת לו את מי להעלות למטוס ואת מי לא להעלות למטוס", סיפרה. "היא שונאת את נפתלי בנט ואיילת שקד. רתחתי אחרי הבחירות הקודמות כשהוא (בנימין נתניהו) לא עשה קואליציה עם בנט בגלל שהיא (שרה נתניהו) שונאת אותו. זאת אומרת, גורל העם היהודי נחרץ בגלל שהגברת שונאת את בנט ואת שקד, אז הוא לא עושה קואליציה עם הבנאדם הימני שמתאים".

"משמועות אני יודעת שהיא בוחרת עובדים", הוסיפה. "עובדים מסביבו. לשכה, מזכירה ואז היא יודעת הכול מה קורה. גם מינויים לדעתי".

שלדון אדלסון
שלדון אדלסון | צילום: רויטרס (ארכיון)

מרים אדלסון לא חסכה בעדותה ביקורת ופרטים עסיסיים על שרה נתניהו. "בארוחת ערב אצלנו היא צרחה נורא חזק עד כדי כך שביבי אמר לה שהולכים. היא צרחה שאני מוצצת את דמה, זה היה נורא. היא איבדה את העשתונות. חיבקתי אותה ואמרתי לה 'שרהל'ה, יהיה בסדר...'", אמרה לחוקרים, והוסיפה: "ביבי חכם, היא פשוט לא בריאה. כרופאה יש בי חמלה כלפי אנשים לא בריאים. אני מטפלת במכורים. היא לא בריאה".

אדלסון המשיכה בעדותה, על מקרה נוסף, בו ביקשה ממנה אשת ראש הממשלה לתרום למטרה טובה – אולם גם למעשה זה, לטענת אדלסון, היה אינטרס סמוי. "יש איזה קרן של יהודי מרוקו והיא רצתה שאני אתרום להם. היא אמרה שנחמד לתרום למלגות לילדים יוצאי מרוקו, ואז היא אמרה משפט אחד שלא מצא חן בעיניי. היא אמרה: 'הוא (האחראי על המלגות) עוזר לנו בבחירות, באשדוד או משהו'. אז נתנו לו את הכבוד ושמענו אותו אבל הוא לא קיבל אגורה אחת".

שרה ובנימין נתניהו
שרה ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בימים האחרונים מרבה בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, לתקוף את עיתון "ישראל היום". עדויות בני הזוג אדלסון מלמדים על הקשר הקרוב והמורכב שהיה להם עם הזוג נתניהו - קשר שכנראה לא יחזור לקדמותו.

מטעם ראש הממשלה נתניהו נמסר בתגובה: "עוד הדלפה פלילית שדינה שלוש שנות מאסר. חוץ מהשמות המוזכרים אין מילה אחת של אמת בדיווח הכוזב שלכם. ערימה של שקרים מעוותים ומרושעים שכל מטרתם לפגוע בראש הממשלה נתניהו ורעייתו ערב בחירות. הציבור כבר מבין שתיקי נתניהו הם תיקי סרק הזויים שמבוססים על רכילות שקרית ולא על עובדות, אבל הוא לא מבין על מה בוזבזו מאתיים וחמישים מיליון ש"ח בחקירות ראש הממשלה".