עדות ניר חפץ: אחורי הקלעים של פגישת נתניהו-אלוביץ' • בלעדי

עד המדינה בתיק 4000 סיפר לחוקריו כי העביר לראש הממשלה מסמך מבעלי בזק, שביקש להיפגש עמו בדחיפות בנוגע למיזוג החברה עם "יס". "שאול טען שארדן מורח אותו בכוונה - וששעון החול אוזל"

זמן צפייה: 04:37

ניר חפץ, עד המדינה ויועצו לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו, תיווך בקביעת הפגישה בינו לבין בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ', בנושא מיזוג בזק-יס. בעדותו שמתפרסמת הערב (שלישי) ניתנת הצצה לאחורי הקלעים של אותה פגישה. במארס 2014 הממונה על ההגבלים העסקיים אישר את עסקת בזק-יס תוך הצבת תנאים. מלבד אישור הממונה היה נחוץ אישור של משרד התקשורת. חברת יס פנתה ביולי 2014  למשרד התקשורת, אז תחת הנהגת גלעד ארדן, כדי לקבל את האישור. בחודש נובמבר התמנה נתניהו לשר התקשורת. שלושה שבועות לאחר מכן, כאשר האישור טרם ניתן, נענה חפץ לבקשת אלוביץ' וסידר לו פגישה דחופה עם ראש הממשלה.

חפץ סיפר לחוקרי המשטרה כי ב-2014 ביקש ממנו אלוביץ' להיפגש בדחיפות עם נתניהו, ואף העביר לו מסמך שבו הוא מתאר את לוחות הזמנים ואת הנחיצות שבמהירות אישור המיזוג. "יצא לי לפגוש את ביבי לא יותר מ-48 שעות אחרי הפגישה עם שאול. נכנסתי לחדר העבודה של נתניהו והוא ידע שאני בא לפגוש אותו בענייני בחירות", אמר לחוקרים. "כשאני עם הנייר הזה, התיישבתי מולו מהצד השני של השולחן, סיפרתי לו ששאול קרא לי והיה בלחץ  עצום. הסברתי לו בקווים כלליים לגבי גלעד ארדן ומנכ"ל משרד התקשורת, ששאול טוען שסוחטים אותו. אמרתי לו ששאול ביקש שאני אעביר לו את המסמך הזה ונתתי לו אותו ואמרתי לו ששאול מבקש להיפגש איתו בדחיפות בנושא המסמך הזה".

"אמרתי לנתניהו מאוד בקצרה, בשניים או בשלושה משפטים פרפרזה של טענות שאול כלפי שעון החול שאוזל באשמת ברגר וארדן, ובזדון, לטענתו של שאול".

עוד בחדשות 13:

כפוף לשימוע: אישומים בפרשה שממנה התפתח תיק 4000

תיק 4000: החל השימוע של איש העסקים שאול אלוביץ' ואשתו איריס

עד בתיק 4000: "שרה איימה על איריס אלוביץ' בהפסקת הסיוע"

ניר חפץ
ניר חפץ | צילום: ללא קרדיט

"עכשיו אני נזכר שבפגישה עם שאול, יממה או שתי יממות לפני כן אצל שאול בבית, כשהוא מסר לי את המסמך, הוא ביקש ממני שאעביר לו אותו לנתניהו אישית וביקש ממני שאני אעביר בשמו בקשה לפגישה  אישית דחופה עם ביבי", תיאר חפץ באוזני החוקרים את פגישתו עם אלוביץ'. "הבנתי שמטרת הפגישה היא שאני אתן לראש הממשלה את המסמך ידנית ואעביר לו את הבקשה להיפגש איתו בדחיפות. נתתי לביבי את המסמך, אמרתי לו ששאול טוען שארדן וברגר, ממשיך דרכו, מורחים בכוונה את הזמן ולא מאפשרים חתימה של משרד התקשורת על מסמך עסקת יס כדי ששעון  החול של הרשות להגבלים  עסקיים ייגמר, המסמך שהוצג בפניך קודם והעסקה יירדו מהפרק בגלל שיפוג תוקפו של אישור הממונה על ההגבלים".

יומיים לאחר פגישתו עם אלוביץ', נפגש חפץ עם נתניהו, והעביר לו את המסרים. על השיחה עם ראש הממשלה סיפר לחוקרים: "נתניהו מהיר תפיסה ולא צריך להסביר לו פעמיים. הוא אף פעם לא עונה. איך יודעים אם יעשה או לא יעשה? הוא רושם את הדברים על פתק A4 או מבצע אותם מייד. אם הוא לא עושה אחד משניהם - שיהיה לך בהצלחה. הוא עיין במסמך הזה ביסודיות, עבר על החומרים, קרא את המסמך וניכר שהבין אותו".

שאול אלוביץ'
שאול אלוביץ' | צילום: אייל טואג

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה: "הדבר היחיד שההדלפות הפליליות המתמשכות מחומר החקירה מלמדות הוא שתיק 4000 הוא עלילת דם שלא מבוסס על עובדות אלא על רכילות. הדברים שניר חפץ אמר או לא אמר לאחר שהפך עד מדינה לא ישנו את האמת: מיזוג בזק-יס אושר כראוי בתהליך מתועד וסדור על ידי כל הרגולטורים המוסמכים".

שאול אלוביץ' בתגובה לכתבה: "שוב הדלפה של קטע מתוך הררי חומר שהופכים גם את עדותו של חפץ לאבק. את טענותינו העלינו ונוסיף ונעלה בפני הגורמים המוסמכים. אין לנו כוונה להשתתף בקרקס התקשורתי שמתחפש לבית דין שדה וניזון מהדלפות מגמתיות של גורמים בעלי עניין הפוגעים במעשיהם בזכויות אדם בסיסיות ובאמון הציבור במערכת החוק".

לפני כחודש, פורסם בחדשות 13 כי חפץ, העיד בפני חוקריו כי יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, צרח בעת ישיבה בבית ראש הממשלה כי שאול אלוביץ' "אינו מספק את הסחורה, למרות כל ההטבות שהוא מקבל מאביו".

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, בריאיון לרשת האמריקנית BLAZE TV
יאיר נתניהו | צילום: חדשות 13

כזכור, התיק נגד יאיר נתניהו בנושא זה נסגר, אך מעדותו של חפץ כעת עולה כי נתניהו ידע לכאורה על העסקה שנרקמה בין אביו לבין בעלי בזק שאול אלוביץ'. לדברי חפץ, נתניהו הבן צרח וצרח עד שעורך הדין יוסי כהן, המייצג את יאיר ושרה נתניהו, הוציאו מהחדר. בחקירתו עומת יאיר נתניהו עם דבריו של חפץ, והוא ענה: "יוסי כהן, הנכה הזה. לוקח לו עשר דקות לקום, נראה לכם שהוא יכול להוציא אותי מהחדר?"

לפני כחודשיים, הוסר צו איסור הפרסום על תוכן עדותו של חפץ בתיק. בעדותו נטען כי רה"מ נתניהו היה שותף בעריכת ריאיון עימו, שצולם בערב בחירות 2015 לאתר "וואלה" – ולבסוף נגנז, לכאורה בהוראת נתניהו.

"נתניהו זעם על תוצאות הריאיון. הוא אמר לי לדרוש מאילן ומשאול שלא ישדרו את הריאיון – ואכן הוא לא שודר", אמר חפץ בעדותו. "שנינו ערכנו אותו, זאת הייתה הזיה שראש ממשלה יושב איתי על דבר כזה. אחרי זה העברתי את הריאיון הערוך לאילן ישועה".