בכיר במערכת החוק על הקלטות רה"מ: "היועמ"ש יהיה חייב לבדוק"

הגורם הבכיר התייחס לחשיפת ההקלטות בחדשות 13, והצהיר כי מנדלבליט יצטרך לבחון את הנאמר בהן. לדבריו, "כרגע לא ניתן לומר אם יש פה סוגייה פלילית - אך הנושא ייבדק"

זמן צפייה: 07:13

גורם בכיר במערכת אכיפת החוק התייחס היום (שלישי) להקלטות של ראש הממשלה בנימין נתניהו שנחשפו בחדשות 13, ואמר כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט יהיה חייב לבדוק אותן. כרגע לא ניתן להגיד אם יש פה סוגייה פלילית, אך הנושא ייבדק".

בתוך כך, רה"מ נתניהו הגיב בהומור בישיבת הממשלה לפרסום ההקלטות. "הממשלה הזו עתירה בהישגים, אני התבשרתי היום על הישג נוסף. קיבלנו את סיכום נתוני הקיץ, ואני רוצה להגיד לכם משהו - תגידו, אתם השתגעתם? למעלה משני מיליון ישראלים טסו לחו״ל בקיץ, אף אחד כמעט לא נשאר בארץ, וכמעט למעלה מארבעה מיליון תיירים נכנסו השנה לישראל".

בעקבות החשיפה פנו המפלגות העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיפתח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. מפלגת כחול לבן הודיעה כי חבר הכנסת אסף זמיר מתכוון אף הוא להגיש בקשה דומה ליועץ המשפטי.

לכתבות נוספות בנושא: 

קרא על חשיפת הקלטות נתניהו: "פגיעה בתדמית שלי – אינני נקמן"

בעקבות חשיפת הקלטות נתניהו: פניות ליועמ"ש לפתוח בחקירה

"איוב, השתגעת?": הקלטות נתניהו – כך התערב רה"מ בשוק התקשורת

Capture
ראש הממשלה נתניהו | צילום: עמוד הפייסבוק של ראש הממשלה

מוקדם יותר היום, התייחס שר התקשורת לשעבר איוב קרא לחשיפת ההקלטות שבהן נשמעים ניסיונות רה"מ נתניהו להתערב בפיקוח על ערוצי הטלוויזיה בישראל. בריאיון ל"העולם הבוקר" הגיב קרא להדלפת ההקלטות, והצהיר: "אני כועס מאוד מכיוון שזה פוגע בתדמית שלי לא פחות מאשר בראש הממשלה. לא ידעתי שיש הקלטות כאלה. להאזין לשיחה ולהקליט אותה זה קל מאוד, לדעתי היו האזנות על הטלפון שלי במשך כל התקופה".

עוד הדגיש השר לשעבר כי "הנקמנות הזאת לא באופיי. אם הייתי רוצה להתנקם - מזמן הייתי עושה את זה. יש לי את כל ההערכה והכבוד לנתניהו כראש ממשלה, והצהרתי שאני מצפה ותומך בניצחון הליכוד בראשותו". קרא הוסיף כי בכוונתו להגיש תלונה במשטרה על פגיעה בפרטיות.

Capture
איוב קרא ב''עולם הבוקר''

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, הגיב אף הוא לחשיפת ההקלטות ב"עולם הבוקר". "המאזינים להקלטות קיבלו דוגמה למחויבות הגדולה וללהט הגדול של ראש הממשלה, בחתירתו להגן על ערוץ 20 ולמנוע את סגירתו", הצהיר הנגבי. "ראש הממשלה נעמד על רגליו האחוריות בניסיון למנוע את סגירת הערוץ, מתוך ראייתו את הצורך בגיוון בכלי התקשורת".

הנגבי הדגיש כי "לא מדובר בעבירה על החוק. אני יכול להעיד על כך כיוון שכיהנתי בעבר כשר התקשורת ועבדתי מול ראש הממשלה, בכל אותם תחומים שבהם ראש ממשלה רשאי להוביל את שריו, ובלבד שלא יעבור על הנחיית היועמ"ש לעסוק בנושא בזק ואלוביץ'. כמו ששומעים בהקלטות – הנושא שבו דן נתניהו לא עוסק בסוגיות הללו, ונתניהו הקפיד שלא לסטות מהנחיות היועמ"ש".

חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) התייחסה אף היא לחשיפת חדשות 13. "נתניהו הקדיש מאמצים אדירים כדי להשתלט על שוק התקשורת, באמצעים של לחץ רגולטורי ושל שוחד לכאורה", אמרה בתוכנית "העולם הבוקר". "ככל שנחשפות עוד ועוד עדויות למעשים האלה, אנחנו מבינים שיש פה ראש ממשלה שלא רוצה שהציבור יידע את האמת על מעשיו. יש לנו ראש ממשלה שלא מוכן לעמוד מול הציבור".

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי
השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי

אמש התייחס נתניהו להקלטות "הם באו והראו קלטות שבהן אני נלחם כמו אריה כדי להציל את ערוץ 20 שעמדו לסגור אותו. והם אומרים 'איך ראש הממשלה מתערב לנסות להתערב להציל את ערוץ 20? התשובה היא - כי זה מה שהיועץ המשפטי לממשלה אמר. הוא אמר לא לעסוק בבזק ויס, והגדיר שאני יכול עסוק בכל שאר הדברים".

"אז מנסים להאשים אותי על זה שניסיתי להציל את כבשת הרש של התקשורת הימנית, המעט של המעט, ערוץ 20", המשיך נתניהו. "אני גאה בזה. אני מבקש לקבל מדליה על זה ואני מבקש להעלות את ההקלטות האלה לכל חברינו שיראו מי באמת נלחם על זה".

"הגיוון בתקשורת זה יעד שאני מקדם עשרות שנים. אני מאמין שזה אחד הכשלים של הדמוקרטיה הישראלית שיש רגולציה וכל מיני סגירות שלא נותנים - השמאל נלחם כמו אריה, נלחם לסגור את ערוץ 7, נלחם נגד 'ישראל היום', נלחמו למנוע את הקול הקטן ביותר לאנשי הימין שהם רוב העם".