קרא על חשיפת הקלטות נתניהו: "פגיעה בתדמית שלי - אינני נקמן"

המערכת הפוליטית ממשיכה לסעור עקב פרסום הקלטות רה"מ בחדשות 13. שר התקשורת לשעבר התייחס לטענות כי הוא עומד מאחורי ההדלפה, וטען: "הנקמנות איננה באופיי - יש לי את כל ההערכה לנתניהו"

זמן צפייה: 03:03

שר התקשורת לשעבר, איוב קרא, התייחס הבוקר (שלישי) לחשיפת ההקלטות בחדשות 13, שבהן נשמעים ניסיונות ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בפיקוח על ערוצי הטלוויזיה בישראל. בריאיון ל"עולם הבוקר" הגיב קרא הגיב להדלפת ההקלטות, והצהיר: "אני כועס מאוד מכיוון שזה פוגע בתדמית שלי לא פחות מאשר בראש הממשלה. לא ידעתי שיש הקלטות כאלה. להאזין לשיחה ולהקליט אותה זה קל מאוד, לדעתי היו האזנות על הטלפון שלי במשך כל התקופה".

עוד הדגיש השר לשעבר כי "הנקמנות הזאת לא באופיי. אם הייתי רוצה להתנקם - מזמן הייתי עושה את זה. יש לי את כל ההערכה והכבוד לנתניהו כראש ממשלה, והצהרתי שאני מצפה ותומך בניצחון הליכוד בראשותו". קרא הוסיף כי בכוונתו להגיש תלונה במשטרה על פגיעה בפרטיות.

עוד כתבות בנושא:

"איוב, השתגעת?": הקלטות נתניהו – כך התערב רה"מ בשוק התקשורת

נתניהו על אמירותיו בהקלטות שנחשפו בחדשות 13: "אני גאה בזה"

בעקבות חשיפת הקלטות נתניהו: פניות ליועמ"ש לפתוח בחקירה

Capture
איוב קרא ב''עולם הבוקר''

השר לשיתוף פעולה אזורי, צחי הנגבי, התייחס אף הוא לחשיפת ההקלטות ב"עולם הבוקר". "המאזינים להקלטות קיבלו דוגמה למחויבות הגדולה וללהט הגדול של ראש הממשלה, בחתירתו להגן על ערוץ 20 ולמנוע את סגירתו", הצהיר הנגבי. "ראש הממשלה נעמד על רגליו האחוריות בניסיון למנוע את סגירת הערוץ, מתוך ראייתו את הצורך בגיוון בכלי התקשורת".

הנגבי הדגיש כי "לא מדובר בעבירה על החוק. אני יכול להעיד על כך כיוון שכיהנתי בעבר כשר התקשורת ועבדתי מול ראש הממשלה, בכל אותם תחומים שבהם ראש ממשלה רשאי להוביל את שריו, ובלבד שלא יעבור על הנחיית היועמ"ש לעסוק בנושא בזק ואלוביץ'. כמו ששומעים בהקלטות – הנושא שבו דן נתניהו לא עוסק בסוגיות הללו, ונתניהו הקפיד שלא לסטות מהנחיות היועמ"ש".

חברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר (המחנה הדמוקרטי) התייחסה אף היא לחשיפת חדשות 13. "נתניהו הקדיש מאמצים אדירים כדי להשתלט על שוק התקשורת, באמצעים של לחץ רגולטורי ושל שוחד לכאורה", אמרה בתוכנית "העולם הבוקר". "ככל שנחשפות עוד ועוד עדויות למעשים האלה, אנחנו מבינים שיש פה ראש ממשלה שלא רוצה שהציבור יידע את האמת על מעשיו. יש לנו ראש ממשלה שלא מוכן לעמוד מול הציבור".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-state-policy-20190903-0831' autoplay='0' credit='' desc='צחי הנגבי ב"עולם הבוקר"' kid='1_6037gcoq' duration='94'']

אמש התייחס ראש הממשלה נתניהו להקלטות "הם באו והראו קלטות שבהן אני נלחם כמו אריה כדי להציל את ערוץ 20 שעמדו לסגור אותו. והם אומרים 'איך ראש הממשלה מתערב לנסות להתערב להציל את ערוץ 20? התשובה היא - כי זה מה שהיועץ המשפטי לממשלה אמר. הוא אמר לא לעסוק בבזק ויס, והגדיר שאני יכול עסוק בכל שאר הדברים".

"אז מנסים להאשים אותי על זה שניסיתי להציל את כבשת הרש של התקשורת הימנית, המעט של המעט, ערוץ 20", המשיך נתניהו. "אני גאה בזה. אני מבקש לקבל מדליה על זה ואני מבקש להעלות את ההקלטות האלה לכל חברינו שיראו מי באמת נלחם על זה. הגיוון בתקשורת זה יעד שאני מקדם עשרות שנים. אני מאמין שזה אחד הכשלים של הדמוקרטיה הישראלית שיש רגולציה וכל מיני סגירות שלא נותנים - השמאל נלחם כמו אריה, נלחם לסגור את ערוץ 7, נלחם נגד ישראל היום, נלחמו למנוע את הקול הקטן ביותר לאנשי הימין שהם רוב העם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בעקבות החשיפה פנו המפלגות העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בבקשה שיפתח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. מפלגת כחול לבן הודיעה כי חבר הכנסת אסף זמיר מתכוון אף הוא להגיש בקשה דומה ליועץ המשפטי.

ממפלגת העבודה-גשר נמסר: "מנלדבליט חייב להורות על פתיחת חקירה בעניין המשך בחישת נתניהו בשוק התקשורת. לביבי אין שום קווים אדומים ואין גבולות. החוק והנחיות היועץ המשפטי הם אפילו לא המלצה מבחינתו. מדהים שאחרי שכבר נחשף שהסתיר את ניגוד העניינים בינו לבין אלוביץ' ומנדלביט הרחיקו ממשרד התקשורת, הוא המשיך לנסות להנדס  את שוק התקשורת ע"פ צרכיו. מעניין אלו עבירות הוא עושה עכשיו מאחורי הקלעים".

יו"ר העבודה-גשר, עמיר פרץ, קשר בין הפרסום לבין המתיחות הגוברת ברצועת עזה ובגבול הצפון ואמר: "ביבי, אני מקווה שמול חמאס וחזבאללה אתה שומר על יותר קור רוח".

בלעדי לחדשות 13
בלעדי לחדשות 13

"איוב, אתה השתגעת?": נתניהו גוער בשר קרא כי קיבל אזכור משותף בעיתון עם איילת שקד

ההקלטות שפורסמו הערב הוקלטו בתקופת כהונתו של השר קרא כשר שהתקשורת. קרא היה באותם ימים אחד האנשים הקרובים לראש הממשלה, אבל למרות שיצא מגדרו לרצות את נתניהו, הוא נדחק למקום לא ריאלי ברשימת הליכוד וזכה לכתף קרה מראש הממשלה.

את הצעקות הרמות ביותר סופג השר קרא לאחר כתבה ב"דה מרקר", שבה הוא זוכה לאזכור משותף עם שנואת נפשו של נתניהו, איילת שקד.

נתניהו: "אני קורא בדה מרקר, אתה קראת את דה מרקר?

קרא: "כן. אחרי שיצאתי מאצלך שאלתי את איילת שקד אם אני יכול לעשות הסתייגות"

נתניהו: "תגיד לי אתה השתגעת? 'איוב ושקד'?

קרא: "לא"

איוב קרא | צילום: חדשות 13

נתניהו: "זה מה שהציל את ערוץ 20?"

קרא: "אבל אני רוצה שהיא תעביר לי את החוק מהר"

נתניהו: "איוב, אתה השתגעת? הם מעכבים את זה. מי עושה את הדבר הזה? מי עשה את זה? מי יזם את זה?

קרא: "אבל זה שלנו"

נתניהו: "סליחה? שקד שלנו?"

קרא: "לא! החוק שלנו, היא לא שייכת לו"