ביהמ״ש קבע: ניתן לבצע חיפוש בניידים של יועצי נתניהו

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל את ערעור המדינה, לאחר שבית משפט השלום בעיר דחה את בקשת המשטרה לאפשר חיפוש במכשירי הנייד של יונתן אוריך ושניים נוספים. הם הודיעו כי יעתרו לביהמ"ש העליון

זמן צפייה: 00:27

כוורת ראש הממשלה בחקירהבית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל בצהריים (שישי) את עמדת המדינה ודחה את הערר שהגישו יועצי ראש הממשלה נתניהו,  יונתן אוריך, יוסי שלום וישראל איינהורן, וקבע כי ניתן יהיה לבצע חיפוש במכשירי הטלפון שלהם. השלושה חשודים בהטרדת עד המדינה שלמה פילבר. מלבדם, השלום התיר בהחלטו במקור לערוך חיפוש רק במכשירו של עופר גולן, יועץ רביעי.

"אני סבור שהמעשה העולה מתוך חומר החקירה, הטרדת עד מדינה, תוך הגעה למקום מגוריו, שכונתו ושכניו, והשמעת דברים במגביר קול, דברים שיש בהם כדי לשכנעו לשנות מעדותו, הוא מעשה חמור ביותר המחייב מיצוי החקירה עד תום", כתב השופט השופט אברהם הימן בהחלטה.

עורכי הדין עמית חדד ונועה מילשטיין, פרקליטי יועצי נתניהו מסרו: "נפנה לבית המשפט העליון בעקבות החלטת המחוזי. נעמוד על כך שהפסיקה ההיסטורית שקבע בית המשפט העליון ביחס לזכויות נחקרים - תיושם ככתבה וכלשונה".

שלמה פילבר בבית המשפט
עד המדינה שלמה פילבר | צילום: חדשות עשר

לפני כחודש הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבית המשפט המחוזי בתל אביב ערעור על החלטת בית משפט השלום בעיר, לדחות את בקשת המשטרה לערוך חיפוש ממוקד בטלפונים הניידים. היום כאמור הערעור התקבל.

"קיים בסיס ראייתי מספיק, ממקור עצמאי ונפרד מן הראיות הפסולות, המצדיק הוצאת צווי חדירה – מתוחמים ומצומצמים באופן מוקפד - לחומרי המחשב של השלושה", נכתב בעתירת המדינה בהגשת הערעור. על פי הפרקליטות, השופט עלאא מסארווה טעה כשסבר שאי אפשר לקבוע שבקשת המשטרה לצו חיפוש במכשירי שלושת היועצים אינה קשורה לממצאים שהתגלו כתוצאה מחיפוש לא חוקי.

איסור החיפוש במכשירי הטלפון של שלושת החשודים הנוספים נועד לצמצם פגיעה נוספת בזכויותיהם, לאחר שנקבע כי נפלו פגמים באופן חקירתם במשטרה. במקרה של גולן, הבהיר השופט, לא עולה חשש כי הצו המבוקש נועד להכשיר בדיעבד חיפוש שבוצע שלא כדין.