עקב חוסר אשמה: נסגר התיק נגד המאבטח שירה למוות במרינה ראטוש

על פי הפרקליטות, איש הביטחון "פעל כשורה ובהתאם לנהלי פתיחה באש", כאשר ירה באישה שפרצה עם רכבה את המחסום בכניסה לנמל אשדוד, ולא עצרה למרות קריאותיו

מרינה ראטוש שנורתה למוות בנמל אשדוד
מרינה ראטוש שנורתה למוות בנמל אשדוד | צילום: חדשות 13

פרקליטות מחוז דרום הודיעה הערב (חמישי) על סגירת התיק נגד המאבטח שירה למוות במרינה ראטוש, לפני כחודשיים בכניסה לנמל אשדוד. על פי הפרקליטות, "בנסיבותיו של האירוע החריג, המאבטח פעל כשורה ובהתאם לכללי הנהלים וההנחיות הקיימים באשר לפתיחה באש, בעודו סבור כי מדובר באירוע פח"ע".

כזכור, ב-21 בנובמבר אשתקד, מסיבה שאינה ברורה מרינה פרצה עם רכבה את המחסום בכניסה לנמל אשדוד ולא עצרה למרות קריאות המאבטח. בניסיון לעצור אותה, איש הביטחון ירה באוויר ולעבר גלגלי הרכב, אך מרינה המשיכה בנסיעתה עד שהמאבטח נאלץ לירות לעברה ירייה אחת, אשר גרמה למותה. לפי הפרקליטות, זיכויו של המאבטח הגיע לאחר עדויות רבות שנגבו, ממצאים שונים שנאספו מהזירה וחוות דעת מקצועיות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כתב אישום הוגש נגד הגבר שתקף נהג אגד בראשון לציון

הותקפה מינית במועדון, נאבקה במטריד – והביאה למעצרו • תיעוד

ניסו לתקוף כנופייה באילת – באמצעות נשק מתקופת הרייך השלישי

מרינה ראטוש שנורתה למוות בנמל אשדוד
מרינה ראטוש שנורתה למוות בנמל אשדוד | צילום: חדשות 13

ברכב שבו נהגה מרינה, בת ה-40, ישבו הוריה, לאה ויצחק, שבהם היא טיפלה. מאז אותו לילה נורא מחכים לאה ויצחק ראטוש להבין מה בדיוק קרה בלילה בנובמבר שבו נורתה למוות ביתם מרינה בנמל. במשך חודשיים הם נאלצו להתמודד עם שמועות, בהן נטען כי מרינה סבלה מבעיות נפשיות או שהייתה שתויה - שמועות שהוכחו כלא נכונות.

זמן קצר לפני הירי הקטלני מרינה סיימה משמרת בתפקיד מנהלת סניף ברשת שבה היא עובדת בבית שמש. מסיבה שטרם התבררה, היא עשתה את דרכה דווקא לאזור הדרום עד שהגיעה, כאמור, לנמל אשדוד. כאשר הגיעה למחסום הכניסה היא עברה אותו ולא נעצרה כמקובל, ואז פתח אחד המאבטחים בירי לעבר הרכב שלה. הצרור הקטלני לא הותיר למרינה שום סיכוי. "אולי בן אדם איבד את הכיוון, אולי הוא לא מרגיש טוב", הסביר יצחק, אביה של מרינה, "זו לא סיבה להרוג אותו".

יצחק ולאה ראטוש, הוריה של מרינה שנורתה למוות בנמל אשדוד
יצחק ולאה ראטוש, הוריה של מרינה שנורתה למוות בנמל אשדוד | צילום: חדשות 13

המכונית של ראטוש נותרה מנוקבת כולה בכדורים. עורך הדין חיים מכלוף, פרקליטה של משפחת ראטוש, הסביר כי "בחזית הרכב פגעו שלושה קליעים - מה שגרם למעשה לשמשה להיסדק, ומה שגרם גם למרינה, ככל הנראה, לאבד שליטה על הרכב. הקליע הקטלני ביותר הוא קליט שפגע במשענת הראש שלה וחדר לפלג גופה העליון".