הוריה של מרינה שנהרגה מירי מאבטח באשדוד: "לא רשלנות - רצח"

בחודש נובמבר יצאה מרינה ראטוש מעבודתה ונסעה לכיוון הנמל בעיר. כשהגיעה למחסום, היא לא הקשיבה להוראות המאבטח לעצור - והוא בתגובה ירה לעברה 11 כדורים. כעת, הוריה דורשים תשובות

מרינה ראטוש שנורתה למוות בנמל אשדוד
מרינה ראטוש שנורתה למוות בנמל אשדוד | צילום: חדשות 13

לפני חודשיים יצאה מרינה ראטוש בת ה-40 בשעת ערב ממקום עבודתה. כשהיא הגיעה לנמל אשדוד היא לא עצרה על פי הוראת המאבטחים ואז נורתה למוות. 11 קליעים ירה עליה מאבטח שטען כי חשש מפיגוע. מאחור נשארו הוריה שבהם טיפלה.

מאז אותו לילה נורא מחכים לאה ויצחק ראטוש להבין מה בדיוק קרה בלילה בנובמבר שבו נורתה למוות ביתם מרינה בנמל. במשך חודשיים הם נאלצו להתמודד עם שמועות, בהן נטען כי מרינה סבלה מבעיות נפשיות או שהייתה שתויה - שמועות שהוכחו כלא נכונות.

זמן קצר לפני הירי הקטלני מרינה סיימה משמרת בתפקיד מנהלת סניף ברשת שבה היא עובדת בבית שמש. מסיבה שטרם התבררה, היא עשתה את דרכה דווקא לאזור הדרום עד שהגיעה, כאמור, לנמל אשדוד. כאשר הגיעה למחסום הכניסה היא עברה אותו ולא נעצרה כמקובל, ואז פתח אחד המאבטחים בירי לעבר הרכב שלה. הצרור הקטלני לא הותיר למרינה שום סיכוי. "אולי בן אדם איבד את הכיוון, אולי הוא לא מרגיש טוב", הסביר יצחק, אביה של מרינה, "זו לא סיבה להרוג אותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אבו מאזן: אומרים אלף פעמים לא לתוכנית טראמפ – י-ם לא למכירה

טראמפ הציג את תוכנית המאה: "פתרון מציאותי של שתי מדינות"

נתניהו: "מוכן לקיים מו"מ עם הפלסטינים על בסיס תוכנית השלום"

מרינה ראטוש שנורתה למוות בנמל אשדוד
מרינה ראטוש שנורתה למוות בנמל אשדוד | צילום: חדשות 13

המכונית של ראטוש נותרה מנוקבת כולה בכדורים. עורך הדין חיים מכלוף, פרקליטה של משפחת ראטוש, הסביר כי "בחזית הרכב פגעו שלושה קליעים - מה שגרם למעשה לשמשה להיסדק, ומה שגרם גם למרינה, ככל הנראה, לאבד שליטה על הרכב. הקליע הקטלני ביותר הוא קליט שפגע במשענת הראש שלה וחדר לפלג גופה העליון".

המשטרה העבירה את התיק לפרקליטות מחוז הדרום והמליצה להעמיד לדין את המאבטח בגין גרימת מוות ברשלנות. את האב יצחק זה לא מספק וההורים מבטיחים להמשיך להיאבק. "11 כדורים לרכב זו לא רשלנות", אמר, "זה רצח בדם קר".

יצחק ולאה ראטוש, הוריה של מרינה שנורתה למוות בנמל אשדוד
יצחק ולאה ראטוש, הוריה של מרינה שנורתה למוות בנמל אשדוד | צילום: חדשות 13