עימות בין השופטת של לייפר לתביעה: "טרם ראיתי בקשה מסוג זה"

בית המשפט דחה פעם נוספת את עתירת הפרקליטות לקבוע מועד לדיון בהסגרתה לאוסטרליה של הנאשמת בתקיפה מינית - בטענה כי טרם הושלמו ההליכים המשפטיים הנדרשים: "בקשת סרק ללא כל בסיס"

זמן צפייה: 00:40

פרשת מלכה לייפר: בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר (ראשון) בחריפות את בקשת המחלקה הבין-לאומית בפרקליטות המדינה לקבוע מועד מוקדם ככל הניתן לדיון בעניין הסגרתה של מלכה לייפר לאוסטרליה, שם היא נאשמת בעבירות מין חמורות בתלמידותיה. השופטת מרים לומפ מתחה ביקורת על בקשת הפרקליטות וכתבה בהחלטה: "נערה הייתי וגם התבגרתי, ולא ראיתי בקשה מסוג זה".

הבקשה הוגשה הבוקר לבית המשפט, ובמסגרתה קראה הפרקליטות לקבוע לוח זמנים ברור לדיונים בעתירת ההסגרה של לייפר. זאת, מאחר שלדבריה בית המשפט התייחס בעבר למועדים שיש לשריינם לטובת הליך זה, אולם עד כה לא ניתנה החלטה באשר למועדי הדיון. בבקשת הפרקליטות נכתב כי "בהיעדר לוחות זמנים ברורים ונראים לסיום ההליך, לא מתקיימת כראוי הנחיית בית המשפט העליון בנושא ומוחמרת הפגיעה במחויבות הבין-לאומית של ישראל לנהל הליך הסגרה יעיל".

לכתבות נוספות בנושא:

ביהמ"ש אישר להגנה של לייפר להגיש חוו"ד נוספת על מצבה הרפואי

הפרקליטות למחוזי: יש לקבוע בהקדם דיון על הסגרת מלכה לייפר

צוות המומחים קבע: מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין

מלכה לייפר, הנאשמת באונס באוסטרליה
מלכה לייפר, הנאשמת באונס באוסטרליה | צילום: חדשות 13

כאמור, הרכב השופטים דחה את הבקשה תוך שעות ספורות. השופטת לומפ מתחה ביקורת חריפה על תפקוד הפרקליטות בעניין: "במקום לנהוג בהתאם להוראות בית המשפט, ולהודיע את עמדתו בנוגע לחקירת מומחי ההגנה, ובשאלת הבקשה לעיון חוזר בעניין עדויות עדים נוספים, בחר העותר להגיש בקשת סרק ללא כל בסיס משפטי. מוטב שישיב העותר לבקשת התלויות ועומדות על מנת שניתן יהיה לקדם את ההליך, במקום להגיש בקשות מסוג זה".

עורכי הדין של לייפר, טל גבאי ויהודה פריד, מתחו גם הם ביקורת על הבקשה וטענו כי מרשתם אינה כשירה לעמוד לדין, מאחר שהיא חולה בנפשה. לדבריהם, מתנהל בבית המשפט עימות סביב פאנל המומחים החדש, שקבע כי לייפר כשירה לעמוד לדין, אולם "נמצאו בו סדקים משמעותיים, שמתבררים כעת בהליך ההוכחות בבית המשפט".

מלכה לייפר
מלכה לייפר | צילום: צילום מסך

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה שמוגשת בקשה מעין זו מטעם הפרקליטות בפרשה. לפני כשלושה שבועות דחה בית המשפט בקשה דומה שהגישה הפרקליטות לקבוע מועד לדיון בהסגרתה של לייפר לאוסטרליה, אז גם אישר לצוות ההגנה להגיש חוות דעת נוספת בעניין מצבה הרפואי של הנאשמת, על מנת לתמוך בטענה שהיא אינה כשירה לעמוד לדין מסיבות נפשיות. זאת, כחודש לאחר שצוות המומחים שמינה בית המשפט קבע כי לייפר מתחזה, וניתן להעמידה לדין.