7 שנות מאסר נגזרו על העיתונאי הספרדי שדרס למוות מוזיקאי בי-ם

בית המשפט המחוזי בבירה הרשיע את חוליו דה לה גווארדיה כבן ה-50 בהריגת הפסנתרן הירושלמי חיים טוקצ'ינסקי בתאונת פגע וברח. רישיונו נפסל והוא חויב בתשלום פיצויים למשפחתו של ההרוג

חיים טוקצ'ינסקי ההרוג בתאונת הדרכים בכיכר פריז | צילום: ערוץ ההדברות

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר היום (ראשון) שבע שנות מאסר על חוליו דה לה גווארדיה כבן ה-50, העיתונאי הספרדי שדרס למוות את הפסנתרן הירושלמי חיים טוקצ'ינסקי בשנה שעברה בתאונת פגע וברח בכיכר פריז שבבירה. מגזר הדין עלה כי דה לה גווארדיה נהג בשכרות והפקיר את טוקצ'ינסקי בזירה. הוא נתפס כשלוש שעות אחרי התאונה על ידי המשטרה ובגופו נמצאה כמות אלכוהול ברמה גבוהה מהמותר.

דה לה גווארדיה הורשע בעבירות הריגה, נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור אדום ונהיגה במהירות מעל המותר במסגרת הסדר טיעון. מלבד שנות המאסר שנגזרו עליו, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן גזרה גם שנת מאסר על תנאי, פסילת רישיון הנהיגה למשך 15 שנים, פיצוי בסך 50,000 שקלים לאימו של טוקצ'ינסקי ופיצוי בסך 100,000 שקלים שיתחלק בין אחיו ואחיותיו.

כתבות נוספות בנושא >>

חשד ל"פגע וברח" באור יהודה: הנהג הפוגע הסגיר עצמו בתום מצוד

חשד לפגע וברח: בת 18 נהרגה מפגיעת רכב בטירה

תאונת הפגע וברח בירושלים: שני הנאשמים שוחררו למעצר בית

חוליו דה לה גווארדיה, עיתונאי ספרדי שדרס למוות פסנתרן
חוליו דה לה גווארדיה, עיתונאי ספרדי שדרס למוות פסנתרן | צילום: מתוך שידורי הטלוויזיה האיראנית

חיים טוקצ'ינסקי, יליד קרית מוצקין, למד באקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים במגמת פסנתר וקומפוזיציה. הוא הופיע במספר אולמות מרכזיים ברחבי ישראל, בין היתר במוזיאון תל אביב ובמרכז המוסיקה בירושלים, וניגן יחד עם מוזיקאים בעלי שם. בשנת 2010 הוא הגיע למקום השני בתחרות הפסנתר "קרלו טוואסאני", ובאותה שנה זכה בפרס השני גם בתחרות מוזיקה קאמרית. מיכאל וולפה, שהיה מורו של טוקצ'ינסקי באקדמיה, סיפר עליו: "חיים היה איש מיוחד במינו. קהילת המוזיקאים בארץ איבדה את אחד מבניה המופלאים והמבטיחים".

אמו של טוקצ'ינסקי סיפרה על התאונה: "הרבה עדים ראו שהוא פגע וברח. המשטרה זיהתה אותו בזכות העדים ובזכות הווידאו שתיעד את המצב הזה". משה יפה, מתנדב איחוד הצלה שהגיע לזירת התאונה, שחזר את המקרה וסיפר כי כשהגיע למקום ראה כי טוקצ'ינסקי הועף למרחק של כ-30 מטרים מהנקודה שבה נפגע.

חיים טוקצ'ינסקי ההרוג בתאונת הדרכים בכיכר פריז
חיים טוקצ'ינסקי ההרוג בתאונת הדרכים בכיכר פריז | צילום: ערוץ ההדברות

דה לה גווארדיה גורש מישראל בשנת 2011 לאחר שהיכה את אשתו שנפצעה קשה, אך חזר זמן קצר לאחר מכן כאשר השיג אישור לעבוד כעיתונאי. משרד החוץ אישר שעבודתו בישראל הופסקה בהסכמת כל הצדדים לאחר אירוע אלים במשפחה.