נער בן 17 מואשם בתקיפת יהודי בירושלים בליל ט' באב

על פי כתב האישום, הנער וכמה מחבריו תקפו נהג חובש כיפה ששהה ברכבו במזרח העיר. בין היתר, הם בעטו במכונית, יידו אבנים וניפצו חלונות. למרות שהאירוע תועד, בשלב זה רק בן ה-17 נעצר

זמן צפייה: 00:40

כתב אישום הוגש הבוקר (שלישי) נגד נער בן 17 בגין תקיפת נהג רכב בירושלים בלילה שבין ה-10 ל-11 באוגוסט, ליל תשעה באב וחג הקורבן. על פי האישום, הנער וכמה מחבריו ניסו לתקוף יהודי בעת ששהה בפקק תנועה ברכבו ברחוב סלאח א-דין בעיר. פרקליטות המחוז הגישה נגד הנער כתב אישום בגין מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא וביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים.

מכתב האישום עולה כי הנער ביצע את המעשים בחברת נערים נוספים, אך בשלב זה זהותם אינה ידועה. על פי האישום, הבחינו הצעירים שנהג הרכב יהודי חובש כיפה והחלו לבעוט ברכבו, ליידות אבנים וחפצים נוספים, בהם פחיות שתיה, מוט ברזל וכוסות. כתוצאה מכך, נגרם נזק לרכב ונופצו חלונותיו, נגרמו סדקים רבים בשמשה הקדמית של הרכב, נשברו מראות הרכב והפנס האחורי, וכן, נגרמו סימני מעיכה בפח הרכב.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הותר לפרסום: 15 נערים נחקרו בחשד שתקפו מינית בת 11 בצפון

"הודה שרצה לדקור חייל": אזרח ירדן מואשם בניסיון פיגוע בחדרה

במשטרה חושדים: שודד בנקים סדרתי פועל בנהריה

שוטר יורה באוויר במזרח ירושלים בניסיון להבריח מתפרעים שתוקפים נהג יהודי
שוטר יורה באוויר במזרח ירושלים בניסיון להבריח מתפרעים שתוקפים נהג יהודי | צילום: חדשות 0404

לאחר מכן, על פי כתב האישום, הכו הצעירים את הנהג, בעטו בו, ריססו לעברו גז פלפל וניסו למשוך אותו מרכבו בכוח. כתוצאה ממעשים אלה, נגרמו חבלות בראשו ובצווארו של הנהג. כמו כן, על פי האישום, הנער בן ה-17 ידה אבן וקופסת שימורים לעבר השמשה האחורית של הרכב, שחדרו אל תוך הרכב וגרמו לנזק.

התקיפה נפסקה רק לאחר ששוטר שנסע ברכבו באזור הבחין בתקיפה, יצא מרכבו וירה באוויר שלוש יריות. בתיעוד האירוע ניתן לראות כיצד אחד החשודים מכה בחוזקה את חלון הרכב ששמשתו מנופצת, וכיצד השוטר אפרים כהני מרים את נשקו לאוויר ויורה. בתיעוד ניתן לראות גם את הבריחה של המעורבים באירוע - מיד לאחר שנשמעו היריות.