עו"ד איסמן בשיחות סגורות: "לא מתכוון לוותר על המינוי"

למרות הביקורת שנשמעה על הבחירה בו, פרקליט המדינה המיועד אמר למקורביו כי אין בכוונתו לסגת מהתפקיד. לאחר התייעצויות רבות - שר המשפטים הגיש את המינוי למזכירות הממשלה

זמן צפייה: 00:16

פרקליט המדינה המיועד עו"ד עמית איסמן אמר למקורביו בשיחות סגורות כי אין בכוונתו לוותר על המינוי לתפקיד הבכיר. כך פורסם הערב (שישי) בחדשות 13. זאת, חרף הביקורת שנשמעה על הבחירה בו לתפקיד.

בתוך כך, שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיש היום את המינוי למזכירות הממשלה, ויביא אותו להצבעה ביום ראשון הקרוב. זאת לאחר התייעצויות רבות שערך בעניין.

עוד בחדשות 13:

מנדלבליט למקורביו: "צריך שינוי בפרקליטות, איסמן יביא שקיפות"

ניסנקורן לאיסמן: תוכל לכהן כפרקליט המדינה למרות אמירותיך

עו''ד עמית אייסמן | צילום: חדשות 13

השבוע נפגש ניסנקורן עם איסמן, והבהיר כי אמירותיו של איסמן - בעלות האופי המיני - אינן מקובלות. "ניסנקורן הדגיש כי לאמירות מסוג זה אין כל מקום בשיח הציבורי והמקצועי", נמסר מטעמו של שר המשפטים.

"בעניין זה ציין השר את חוות הדעת של ועדת האיתור שבחנה את הנושא בכובד ראש, וסברה כי אמירות אלו, אשר נאמרו לפני 6 ו-12 שנים, אינן מאפיינות את עבודתו והתנהלותו של איסמן, וכי במכלול נסיבות העניין, אינן עולות לכדי פגם נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה".

פרקליט המדינה המיועד עמית אייסמן ושר המשפטים אבי ניסנקורן | צילום: חדשות 13

כאמור, במסגרת הבדיקה שנעשתה בעניינו של איסמן, בטרם החלטת הוועדה להמליץ עליו לתפקיד פרקליט המדינה, עלו טענות על אמירות בעייתיות - שלפי המתלוננת נגד איסמן, הוא הפנה כלפי עובדות שונות.

לפי המתלוננת, איסמן אמר, בין היתר: "את לא גבר, אין לך ביצים, נכון?", כשקם להדליק את המזגן, טענה, אמר איסמן: "אני מדליק את המזגן, אני מתחיל להזיע, אני לא אתאר לכם איפה". במסגרת דיון על תיק עבירות מין אמר, לדברי המתלוננת: "אני צריך להבין, כשאני או פרקליט אחר תופס לך את החזה", כמו גם "אם אני אונס אותך על השולחן".

בנוסף טענה המתלוננת כי איסמן אמר לנשים אחרות את המשפטים הבאים: לפרקליטה שרצה לדעת אם היא בהריון אמר "נו, האריה כבר קפץ על הארנבת?", לעורכת דין אחרת אמר כאמור "האם יש לך בארון חוטיני מנומר" ולפרקליטה שהייתה בהריון אמר: "תסגרי את הרגליים ואל תלדי עד שאת לא מסיימת את תיק ההכנה".