החשד להטרדת עד המדינה: החקירה נפתחה עקב פניית פילבר למשטרה

עד המדינה בתיק 4000 הודיע על המקרה שבו הושמעו כינויי גנאי מחוץ לביתו, ליחידה המשטרתית שאחראית עליו. זאת בניגוד לטענות לפיהן פילבר מעולם לא התלונן על ההטרדה

זמן צפייה: 04:59

חקירת הטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר, שנחשפה אמש בחדשות 13, נפתחה בעקבות הודעה שלו על האירוע ליחידה המשטרתית שאחראית עליו. זאת בניגוד לטענות לפיהן פילבר מעולם לא התלונן על ההטרדה ולא היה לו מעורבות בעניין.

בין הנחקרים בפרשה נמצאים מנהל קמפיין הליכוד עופר גולן ודובר המפלגה יונתן אוריך. על פי החשד, השניים דאגו לכך שישלחו רכב של חסידות ברסלב לביתו של פילבר, וישמיעו מתחתיו כינויי גנאי. לפי גורמי המשטרה, החוקרים הגיעו קודם לבעל הרכב, שהוביל אותם ליועצי התקשורת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

חשד: בכירים במטה הבחירות של הליכוד הטרידו את עד המדינה פילבר

אחרי חיסול מנהיג דאע"ש: באירופה נערכים לפיגועי נקמה

אחרי תמונות העירום והרומן עם העוזר: חברת הקונגרס התפטרה

עופר גולן
עופר גולן

בנוסף על כך, במשטרה התייחסו לטענות כי הטלפונים הניידים של אוריך וגולן נלקחו ללא סיבה ממשית, ומסרו כי נעשה במכשירים חיפוש תחת צו נקודתי בלבד לגבי מילות חיפוש מסויימות.

יו"ר הימין החדש, איילת שקד, הגיבה על החרמת הטלפונים הסלולריים של השניים: "המכשיר הסלולרי הוא העולם הפנימי שלנו. כל עולמנו האישי. כל סודותינו. הקשרים שלנו. המשפחה שלנו. החברים שלנו. לקחת לאדם את הסלולארי ולהחרים אותו זה כמו להפשיט אדם. צריך לעשות זאת במשורה. להגיד לכם שהמקרה של יועצי רוה״מ הוא כזה? מסופקני. זה באמת לא עניין של ימין ושמאל. כשרת משפטים טענתי שזכויות חשודים נרמסות תחת גלגלי המשפט הפלילי. במקרה של טלפון סלולרי, נכון להיום מספיק הסכמה של החשוד כדי לחדור לטלפון שלו אפילו לא נדרש צו בית משפט. קידמתי חוק לזכויות חשודים ואת חוק החיפוש שהעניין היה אמור להיות מוסדר בהם, כך שבוודאי ידרש צו בית משפט לעניין כזה אבל הכנסת התפזרה ועוד לא סיימנו את העבודה. קראו רגע את ההודעות שלכם מהשבוע האחרון וחישבו שמישהו לוקח לכם אותו והכל חשוף בפני עשרות אנשים".

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר בתגובה על חשיפת החקירות כי "הרדיפה לא נפסקת לרגע. עוד לא יבש הדיו על אלף העמודים של טענות ההגנה שהגישו פרקליטיו של ראש הממשלה בשימוע, וכבר חוקרים את כל סביבתו הקרובה של ראש הממשלה. המטרה ברורה: לנטרל את יכולתו של ראש הממשלה להיאבק בדעת הקהל מול שיטפון ההדלפות הבלתי פוסק נגדו באמצעות פגיעה במקורביו. שערורייה".

עו"ד עמית חדד, פרקליטו של גולן, מסר בתגובה: "מדובר בהאשמות מופרכות וחסרות שחר שטוב היה אם לא היו נחקרות בכלל. בעוד שלמר גולן אסור להתבטא בנושא כדי שלא לשבש חקירה, דבר החקירה מודלף באופן לא חוקי. אין לנו ספק שבסופו של דבר התיק נגד מר גולן יסגר מהטעם הפשוט - הוא מעולם לא הטריד את עד המדינה פילבר או כל עד אחר".

אמש אישרה המשטרה אישרה את הפרסום בחדשות 13 ומסרה כי "החקירה מתנהלת בליווי ופיקוח של פרקליט המדינה שי ניצן ובאישור היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט".