דורס רוכבי האופניים בשרון שוחרר למעצר בית

ביהמ"ש העליון הפך את החלטת המחוזי, והורה לשחרר ממעצר את יהונתן פדידה, שדרס למוות את תומר ויינשטיין ויניב לוגסי. משפחות הרוכבים: "הפקרות לשמה שפוגעת קשות במאבק בתאונות הדרכים"

יהונתן פדידה בדיון בהארכת מעצרו

בית המשפט העליון שחרר היום (שלישי) למעצר בית את יהונתן פדידה, שמואשם בכך שדרס למוות את רוכבי האופניים תומר ויינשטיין ויניב לוגסי בכביש 5511, סמוך למחלף הדרים שבשרון. העליון הפך את החלטת בית המשפט המחוזי, לאחר שפדידה ערער על ההחלטה להשאירו במעצר.

העליון נימק את החלטתו וכתב כי "מסוכנותו של פדידה אשר נשקפת מהעורר הינה מוגבלת למעשיו כנהג ולאפשרות שהלה ינסה להימלט מאימת הדין, אם יותר לו להלך חופשי בשעה שמשפטו מתנהל". בית המשפט החליט כי פדידה ישהה בפיקוח אלקטרוני וייאסר עליו לצאת מהארץ. עוד הוחלט כי ייאסר על פדידה לעשן קנאביס ולהשתמש בסמים מכל סוג שהם".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

תושב מגדל העמק ישוחרר מביה"ח לאחר שנמצא כי אינו נשא קורונה

מרכז ויזנטל לבנק בשוויץ: חשוף חשבונות סודיים של 12 אלף נאצים

אבק כוכבים: שף גל בן משה זכה בכוכב מישלן בגרמניה

יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון
יניב לוגסי ותומר ויינשטיין, שני רוכבי האופניים ההרוגים בתאונה הקטלנית בשרון | צילום: באדיבות המשפחות

עוד החליט בית המשפט כי פדידה יפקיד עירבון כספי או ערבות בנקאית אוטונומית על סך 150 אלף שקליןם וכן התחייבות עצמית וערבות צד ג' על סך 200 אלך שקלים שתהיה חתומה בידי שלושה ערבים שלפחות אחד מהם לא נמנה עם בני משפחתו הקרובה.

משפחותיהם של ויינשטיין ולוגסי הגיבו להחלטת בית המשפט: "המסר שיוצא היום מבית המשפט העליון הוא הפקרות לשמה שפוגעת קשות במאבק בתאונות הדרכים. האם יעלה על הדעת שבית המשפט היה משחרר מחבל שרצח אזרחים ישראלים למעצר בית? פדידה עלה על רכב משופר שהמשטרה הגדירה ככלי ירייה, נהג כשהוא מסומם, במהירות מופרזת והרג את תומר ויניב.

לאחר מכן, במקום להושיט להם עזרה הוא רץ להחביא את הסמים שברשותו. עצוב שבית המשפט העליון דואג לשלומו של מי שקם בבוקר ורצח שני אזרחים תמימים במקום לחשוב ולדאוג לאלמנות והיתומים. המלחמה בתאונות הדרכים חייבת להתחיל בבתי המשפט, המגלים פעם אחר פעם רחמים כלפי נהגים רוצחים, תוך התעלמות מופגנת מרגשותיהם של משפחות הקורבנות".

עו״ד עדי כרמלי
עו״ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

פרקליטו של פדידה, עו"ד עדי כרמלי, הגיב להחלטת בית המשפט: "החלטת בית המשפט העליון עולה בקנה אחד עם הוראות החוק והפסיקה והיא הופכת למעשה את החלטת בית המשפט המחוזי. אנחנו מברכים על ההחלטה, מעצר איננו מקדמה על חשבון העונש, כאשר עילות המעצר ניתנות לאיון - הדין הוא שיחרור".

כאמור, לפני כחודשיים הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד פדידה, בגין המתה בקלות דעת, שיבוש מהלכי משפט, נהיגה בשכרות, נהיגה בקלות ראש, שינוי מבנה רכב והחזקת סם מסוכן לצריכה עצמית. לפי כתב האישום, פדידה נהג במהירות מופרזת של לפחות 158 קמ"ש, בעוד הוא נמצא תחת השפעת סמים מסוג קנאביס.

הזירה שבה נפגעו רוכבי אופניים בשרון | צילום: מד''א

"נסיבות ביצוע העבירה מלמדות על מסוכנותו", כתב עו"ד שמעון לוי בבקשת המעצר עד תום ההליכים, "פדידה גרם למותם של יניב ותומר, כאשר עקף שני כלי רכב, במהירות כפולה מהמותר בכביש תוך התעלמות מתמרורי האזהרה ומהעובדה שהיה בסמוך לעקומה מסוכנת, כל זאת כשהוא תחת השפעת סמים מסוכנים, ולמרות שהכיר היטב את תנאי הכביש וידע כי בשוליו ישנה תנועה של רצים ורוכבי אופניים".

מהחקירה עולה כי פדידה ביצע עקיפה של כלי רכב לפני שהגיע לעקומה שמאלה, אז איבד שליטה על הרכב, סטה מהכביש ופגע במעקה בטיחות שמעבר לשול שמאל ובשני רוכבי האופניים, שרכבו זה אחר זה בשול הדרך.

עוד עלה בחקירת המשטרה, כי בסמוך לרכבו של החשוד במקום התאונה, נמצאה שקית ובה קנביס, שלפי החשד הושלכה על ידו לאחר התאונה. לאחר בדיקת טביעות אצבעות, נמצאה התאמה לטביעות אצבעותיו של פדידה. נוסף לכך, כאמור, לאחר שהנאשם נבדק, חוות הדעת שהתקבלה קבעה כי הוא נהג תחת השפעת קנביס.

כמו כן, ברכבו של החשוד בוצעו שינויים טכניים ותוספות בניגוד לחוק, שלא מאושרים על ידי משרד התחבורה – כאשר מטרתן הייתה לשפר ולהאיץ את מהירות הנסיעה ברכב. במושב האחורי של הרכב, נמצאו שישה מכלים ובהם נוזל מנתול, עם מערכת ייעודית להזרמתו למנוע. מהמשטרה נמסר כי ללא קשר לנסיבות התאונה, מנתול משמש מכוניות מרוץ במרוצים ברחבי העולם.