תושב מגדל העמק ישוחרר מביה"ח לאחר שנמצא כי אינו נשא קורונה

בדיקותיו של ישראלי שחזר מאיטליה ואושפז ביום שבת לא היו חד משמעיות, ולאחר בדיקות מתקדמות נמצא כי אינו נושא את הנגיף • תיעוד: כך נראה המבצע להקמת מחלקה ייעודית בבית החולים רמב"ם

זמן צפייה: 02:29

נגיף הקורונה: רוני ברגיל, תושב מגדל העמק שאושפז בסוף השבוע לאחר שאובחן כנשא של וירוס הקורונה, צפוי להשתחרר הערב (שלישי) מבית החולים - לאחר שנמצא כי אינו נושא את הנגיף. ברגיל אושפז בבידוד לאחר שחזר מאיטליה והבדיקות לאיתור הנגיף לא היו חד משמעיות. לאחר שביצע בדיקות מתקדמות, נקבע כי אינו נושא את הנגיף - וישוחרר כאמור לביתו. בעקבות זאת, עומד מספר הנדבקים בארץ על 12 בני אדם.

עוד בחדשות 13:

מסכות, עיכובים – ועצבים: מבודדי הקורונה יצאו לקלפיות

משרד הבריאות: שני ישראלים נוספים שחזרו מאיטליה נדבקו בקורונה

הטיסות והחנויות: אלה המקומות שבהם שהו 3 נשאי הקורונה החדשים

רוני ברגיל, שוהה בבידוד
רוני ברגיל, שוהה בבידוד | צילום: חדשות 13

בבד בבד, ראש אגף המבצעים, האלוף אהרון חליווה, נכנס לבידוד בית אחרי שחזר מנסיעה פרטית באיטליה.

בתוך כך, בימים אלו נשלמות ההכנות להקמת מחלקה ייעודית מבודדת בבית החולים רמב"ם. המחלקה, שתתפוס קומה נפרדת בבית החולים, מתוכננת לקליטת 30 מטופלים כולל שני חדרים שיאפשרו קליטת ילדים וחדר אחד שמתוכנן למצב של טיפול בחולים מונשמים.

צוות קורונה ייעודי מטעם ההנהלה למד את ההתנהלות בבית החולים תל השומר שם, פועל מזה כמה שבועות מרכז לקליטה וטיפול ולמדו את נהלי הקליטה, הבידוד, הטיפול רפואי והלוגיסטיקה המיוחדים. המחלקה תאויש על ידי 30 אחים ואחיות שכולם התנדבו למשימה, ורופאים ממגוון מחלקות. הצוות יהיה ייעודי וייחודי למחלקה זו ולא יעבור בין המחלקות.

הכנות לקליטת חולי קורונה בבי''הח רמב''ם
הכנות לקליטת חולי קורונה בבי''הח רמב''ם | צילום: הקרייה הרפואית רמב''ם

אמש הודיע משרד הבריאות שהתגלו שני ישראלים נוספים ששבו מאיטליה בשבוע שעבר ונדבקו בקורונה. אחד הנשאים מתגורר ברמת גן וחזר מאיטליה ביום שלישי האחרון, והנשא השני גר באשדוד ושב לארץ יום אחריו. החולים נמצאים בבידוד. פרטים מלאים על החקירה האפדימיולוגית שמתנהלת עם מספרי טיסות ומיקומים מדוייקים יפורסמו בקרוב.

החולה שמתגורר באשדוד בעל סימפוטומים קלים וצפוי לעבור לבידוד באשפוז. הוא נסע לאיטליה בטיסת ישראייר מספר 6H355 בתאריך 19.2 שנחתה בוורנה, וחזר לארץ בטיסת ישראייר מספר 6H356 בשבוע שעבר. נוסעי אותן טיסות מתבקשים להכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות.

אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה
אחד החדרים בבידוד בבית החולים שיבא בעקבות וירוס הקורונה | צילום: רויטרס

לאחר נחיתתו החולה נסע לביתו באשדוד ברכבת שיצאה בשעה 01:21 מנתב"ג. בתאריך 26.2 בין השעות 11:00-13:00 הוא שהה בשוק הים באשדוד, אך לא נכנס לאף חנות ספציפית. כל מי שהיה במקומות הללו בתאריכים ובשעות שצויינו מעל 15 דקות, מתבקש להכנס באופן מיידי לבידוד בית למשך 14 יום ולדווח על כך באתר משרד הבריאות.

מתחם קלפיות המבודדות
מתחם קלפיות המבודדות | צילום: חדשות 13

מאות ישראלים הנמצאים בבידוד ביתי בשל הנגיף יצאו אתמול להצביע בקלפיות ייעודיות, תחת אמצעי הזהירות רבים. בכמה קלפיות נרשמו עיכובים רבים, שגרמו לכעס בקרב המצביעים – שרצו לעזוב את המקום תוך זמן קצר.

המבודדים הגיעו למקום כשהם עוטים מסכה. בחלק מהקלפיות חיכו במרחק של כ-300 מטרים מהקלפי עצמה, והם צעדו לעברה אחד-אחד, עד שהגיעו לאנשי מד"א שאחראים על המתחם. הצוותים במקום נערכו אף הם, כשהם לבושים בציוד מגן מיוחד, עוטים כפפות ונמנעים מקרבה למצביעים.