אריקה פרישקין שרצחה את בן זוגה המתעלל לא תקבל חנינה

הנשיא החליט שלא להיעתר בשלב זה לבקשת פרישקין, בת ה-52 שמרצה מאסר עולם בגין רצח דניאל טטרואשווילי, אך הודיע שישקול הקלה בהמשך. "רואה חשיבות בהעלאת המודעות למאבק באלימות נגד נשים"

זמן צפייה: 00:27

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט הבוקר (שלישי) שלא להיעתר בשלב זה לבקשת החנינה של אריקה פרישקין, אך הודיע כי ישקול הקלה בעונשה בהמשך. כזכור, פרישקין בת ה-52 מרצה מאסר עולם לאחר שרצחה את בן זוגה המתעלל, דניאל טטרואשווילי בשנת 2003. ריבלין כתב כי ההחלטה התקבלה "לאור חוות הדעת המקצועיות שהוצגו בפניו בנושא".

ריבלין הוסיף כי הוא "רואה חשיבות עליונה בהעלאת המודעות למאבק באלימות נגד נשים ולמיגורה של התופעה בכל הכלים העומדים לרשותנו כחברה וכי לעובדה שפרישקין עברה התעללות פיזית ונפשית במהלך חייה המשותפים עם הנרצח, משקל מהותי בעיניו".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

השיטה, מדינות המפתח – והסקרים האחרונים: המדריך ליום הבוחר

פשיטה נרחבת על חנות שבעליה המיואש פתח בניגוד לחוק • תיעוד

אבי החייל שנרצח ע"י בדואי תרם את הפיצויים להנצחת חללים מהעדה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין
נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין | צילום: איתי בית און/ לע''מ

עוד נמסר בהודעה מבית הנשיא כי "ריבלין העמיק בחוות הדעת של הגורמים הטיפוליים המלווים את שיקומה של פרישקין בשירות בתי הסוהר ונוכח כל האמור הוסיף כי ישקול הקלה בעונש המאסר שנקצב לה, במידה ותוגש על ידה בקשה נוספת בחלוף כשישה חודשים בכפוף לחוות הדעת המקצועיות של הצוות המלווה אותה במאסרה".

עו"ד מיכל פומרנץ, שמייצגת את פרישקין מטעם הסניגוריה הציבורית: "נשיא המדינה הכיר בנסיבות חייה הקשות של אריקה והתעללות הרבה שעברה והובילו אותה לביצוע המעשה הטרגי. במהלך שנות מאסרה עברה אריקה הליכים טיפוליים ושיקומיים. למרות שהנשיא דחה היום את בקשת החנינה, לא נסגרו שערי התקווה עבור אריקה והנשיא בהחלטתו קרא לאריקה לפנות אליו לאחר שתעמיק את תהליכי השיקום. אנו מקווים ששירות בתי הסוהר ימשיך לסייע לאריקה בתהלכי השיקום שיובילו לשחרורה".

ממטה המאבק "בעל כורחן" לשחרור נשים נפגעות אלימות המרצות מאסר בגין הריגת בן הזוג המתעלל נמסר בעקבות ההחלטה: "האכזבה שלנו עמוקה וקשה. אריקה פרישקין נפלה קורבן להתעללות מינית, פיזית ונפשית מתמשכת, שדחקה אותה לתהומות האפלים ביותר. לצערנו ולכאבנו, אחרי שהרשויות התעלמו מתחינותיה בזמן אמת, היא הושיטה את ידה לעזרה פעם נוספת - והנשיא ריבלין בחר להשיב פניה ריקם".

עוד נמסר ממטה המאבק כי "בשנה שבה נרצחו כבר 20 נשים על ידי בני הזוג והקרובים להן, בפתחו של חודש המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים, ובימים שמדיניות הסגרים הובילה לעלייה באלימות כלפי נשים בבתים, ההחלטה של הנשיא בלתי נתפסת בעינינו. הנשיא הפגין עד היום שותפות במאבק באלימות המגדרית, אבל, בכאב גדול, אין אלא לקבוע שהפעם הוא נכשל".

כאמור, בשנת 2003 פרישקין רצחה את בעלה, דניאל טטרואשווילי, לאחר שבע שנות זוגיות שבהן הוא התעלל בה פיזית, הכה אותה ואנס אותה. במסגרת התלונות שהגישה נגדו, פעם אחת אף הורשע בתקיפה בנסיבות מחמירות וקיבל מאסר על תנאי, אך במקרים אחרים הוחלט שלא להעמיד אותו לדין בגלל חוסר ראיות או כי היא ביטלה את התלונות. לאחר מכן, פעמיים הייתה במקלט לנשים מוכות, ולבסוף נפרדה ממנו. שלושה חודשים אחרי שנפרדו, פרישקין הגיעה לחפש אותו בדירה של ידידתו, שם דקרה אותו למוות.