המשטרה: התגבשה תשתית ראייתית נגד אפי נוה והשופטת כרייף

כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13, בלהב 433 הסתיימה החקירה בפרשה שבמסגרתה יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר פעל לכאורה בעניינן של שופטת, מתמחה ועורכת דין - במקביל לניהול מערכת יחסים עמן

זמן צפייה: 01:44

היחידה הארצית לחקירות הונאה של להב 433 סיימה את החקירה בפרשה המכונה "תיק 1454" בעניינו של יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, עו"ד אפי נוה - כך הודיעה היום (ראשון) המשטרה, כפי שפורסם לראשונה בחדשות 13. לפי ההודעה, גובשה תשתית ראייתית לכאורה נגד נוה ונגד השופטת אסתר כרייף להוכחת ביצוע עבירות מתחום טוהר המידות. עוד נמסר כי נמצאה לכאורה תשתית ראייתית נגד נוה על ביצוע עבירות מתחום טוהר המידות גם על כך שפעל בעניינן של עורכת דין וכן של מתמחה - בפרשה שנחשפה בחדשות 13. נוסף על כך נמסר, כי במסגרת ניהול החקירה התגלתה תשתית ראייתית נגד השופטת כרייף גם לביצוע עבירות שיבוש מהלכי משפט והשמדת ראיה.

לפי ממצאי החקירה עולה החשד כי עו"ד נוה פעל במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר הלשכה, בעניינה של כרייף, שהייתה אז מועמדת לתפקיד שופטת, על מנת לקדם את מועמדותה – מהלך שצלח בסופו של יום. כל זאת במקביל למערכת יחסים שניהלו השניים.

אפי נוה בבית המשפט
אפי נוה בבית המשפט | צילום: חדשות 13

כמו כן, כאמור, נמסר כי נמצאה תשתית ראייתית לכאורה לכך שעו"ד נוה פעל במסגרת תפקידו ומעמדו כיו"ר לשכת עורכי הדין בעניינן של עורכת דין מן המגזר הפרטי ושל מתמחה, אשר שמותיהן לא הותרו לפרסום, וזאת תוך שהוא מנהל עמן מערכות יחסים, באופן שמגבש תשתית ראייתית מספקת לכאורה לכך כי ביצע עבירות מתחום טוהר המידות גם בעניינן. פרקליטה של עורכת הדין, עו״ד עדי כרמלי, מסר: ״אני שמח על הודעת המשטרה המלמדת כי לא נמצאה תשתית ראייתית כלפי מרשתי לבביצוע חלילה של עבירה כלשהי, כפי שסברנו לאורך כל הדרך. אנו מצפים אפוא, להודעת הפרקליטות על סגירת התיק התיק בעניינה, על מנת שתוכל לחזור לחייה טרם נקלעה לפרשה לא לה״.

אתי כרייף, השופטת החשודה
אתי כרייף, השופטת החשודה | צילום: החדשות 13

תיק החקירה צפוי להיות מועבר בימים הקרובים לפרקליטות מחוז מרכז לעיון והחלטה. גם חקירת תלונתו של עו"ד נוה באשר להשגת ראיות ממכשירי הטלפון שלו, תוך פגיעה בפרטיות וחדירה לחומר מחשב שלא כדין, הסתיימה והממצאים יועברו להחלטת הפרקליטות. ככל הנראה המשטרה תמליץ לתת חסינות להדס שטייף ולעוד שני גורמים, על אף שלכאורה ביצעו עבירות של חדירה לפרטיות והפרקליטות היא זו שתכריע בסוף.

עו''ד עדי כרמלי
עו''ד עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

תגובת עו"ד אופיר סטרשנוב, ממשרד כהן-סטרשנוב-לונדון, המייצג את השופטת: "השופטת מכחישה באופן מוחלט ביצוע עבירות כלשהן והיא סמוכה ובטוחה כי הגורמים האמונים על קבלת ההחלטה בתיק ימצאו כי לא דבק רבב בהתנהגותה". מדוברות בתי המשפט נמסר: "השופטת אסתר כרייף מצויה בהשעיה, בהסכמתה, עד ליום 2.10.2019 בשל החקירה המשטרתית בעניינה. נוכח הודעת המשטרה מהיום, 22.09.2019, בדבר סיום החקירה והעברת הממצאים לפרקליטות מחוז מרכז - תבחן מערכת בתי המשפט בתקופה הקרובה את הצעדים שיש לנקוט בעקבות כך".

כזכור, בינואר האחרון התפוצצה הפרשה שהסעירה את מערכת המשפט. נוה נחשד בקבלת שוחד מיני במסגרת מינויה של שופטת השלום כרייף לפני כמה שנים, ובניסיון למנות שופט תמורות טובות הנאה מאשתו עורכת הדין, ששמה לא הותר לפרסום. מאז, נוה הספיק להתפטר מתפקידו ולאחרונה אף נבחר אבי חימי לראש לשכת עורכי הדין במקומו.

התכתבות בין נוה לבין השופטת כרייף שנחשפה בחדשות 13 העידה על רמת הקרבה בין השניים. בהתכתבות פונה מי שאז הייתה מועמדת לכס השיפוט בשאלה: "אתה בא איתי לאירופה?" ונוה משיב "הלוואי ויכולתי". בהמשך, המועמדת לשיפוט כותבת: "בוא ניפגש לשתות משהו...", ונוה משיב: "כן, כבודה". תשובה זו, יש לציין, נכתבה בטרם מונתה לשופטת. בתגובה, המועמדת לשיפוט דאז כותבת: "אני בלחץ. יש עוד מעט ראיונות", בהתייחסה לראיונות לקבלה לתפקיד ואילו ראש לשכת עורכי הדין לשעבר משיב: "יש עוד זמן".

כמו כן, ימים ספורים לאחר התפוצצות הפרשה הגיעו לידי חדשות 13 חילופי הודעות בווטסאפ בין נוה לבין מי שהייתה מתמחה במשרד עורכי דין, והייתה אמורה לעבור את בחינות הלשכה, שבראשה עומד נוה. במקביל פורסמו חילופי מסרונים בין המתמחה לבין כ', המקורב לה. כ' טוען שהמתחמה קיוותה שנוה יוכל להדליף לה חלקים, או נושאים מבחינת הלשכה, שכאמור אותה הייתה צריכה לעבור, וכדי לעשות זאת היא קיימה עימו יחסי מין. המתמחה זומנה למשטרה בעקבות הפרסום.