"התייחס לחולי סרטן כטרף קל": גבר נעצר בחשד שהתחזה לרופא

תושב המרכז בשנות ה-60 לחייו חשוד שהציג עצמו כפרופסור בתחום האונקולוגיה, והעניק טיפול רפואי לתושבי השטחים - תמורת עשרות אלפי שקלים. "אחת מפרשיות ההונאה החמורות"

זמן צפייה: 00:22

תושב המרכז בשנות ה-60 לחייו נעצר היום (חמישי) לאחר שעל פי החשד התחזה לפרופסור בתחום האונקולוגיה העובד במספר בתי חולים בארץ, והעניק טיפולים רפואיים ותרופות לתושבי השטחים חולי סרטן תמורת עשרות אלפי שקלים. "מדובר באחת מפרשיות ההונאה החמורות ביותר שנחקרו בשנה האחרונה. על פי החשד, הוא לקח לידיו את חייהם ובריאותם של החולים בסרטן לאחר שאיתר אותם 'כטרף קל', תוך ידיעה ברורה כי אין ברשותו כל הסמכה רפואית לטפל במחלתם, וכי מעשיו אף עלולים להביאם לכדי סכנת חיים". ציינו במשטרה.

הגבר נעצר לאחר חקירה סמויה שניהלה המשטרה, שאיתרה חולים שנפגעו מדפוס פעולה זה. על פי החשד, הוא נהג להגיע למחלקות האונקולוגיה השונות בבית חולים באזור מרכז הארץ, להציג את עצמו כפרופסור מומחה ולהציע לחולים ומשפחותיהם את שירותיו באופן פרטי תמורת תשלום.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

החשד לרצח במג'ד אל-כרום: נקבע מות הגבר השלישי שנפגע באירוע

חברי החוליה שדקרו למוות את דביר שורק הואשמו ברצח

ביהמ"ש הורה לשחרר את הנאשמת בפדופיליה מלכה לייפר למעצר בית

התרופות אותן מכר המתחזה
התרופות אותן מכר המתחזה | צילום: דוברות המשטרה

עוד עלה מחקירת המשטרה שהגבר, על פי החשד, נהג לטפל בחולים באמצעות תרופות שאינן מתאימות לטיפול במחלה. במקרה אחד הוא הגיע לביתו של חולה בתחומי יהודה ושומרון והזריק לו אינסולין, בטענה שמדובר "בתרופה למחלת הסרטן". הוא גבה בעבור התרופה כ-22 אלף שקלים.

הגבר נעצר בחשד להתחזות כבעל תעודה, קבלת דבר מרמה ועוד, והוא יובא לדיון בבקשה להארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים מאוחר יותר היום.