"משחררות את דלאל": קמפיין לשחרור אישה שרצחה את בעלה המתעלל

ביום רביעי הקרוב תדון ועדת השחרורים בביהמ"ש ברמלה בעניין דלאל דאוד, שהורשעה לפני 18 שנים בהריגת בן זוגה. פעילים ופעילות קוראים לתמוך בה - ולהקל בעונשה. "קוראות לציבור להשמיע זעקתה"

זמן צפייה: 05:27

ביום רביעי הקרוב תדון ועדת השחרורים במקרה של דלאל דאוד, שהורשעה לפני 18 שנים ברצח בן זוגה, שהתעלל בה. בימים אלה מבקש קמפיין חדש של פעילות ופעילים חברתיים לשחררה, וקורא לציבור להצטרף למחאה מחוץ לבית משפט השלום ברמלה, בשעה 9:30.

תמר דהאן, עובדת סוציאלית ופעילה חברתית למען נשים נפגעות אלימות שהורשעו ברצח בן זוגם, סיפרה היום (ראשון) בריאיון לתוכנית "העולם הבוקר": "התאגדנו למען שחרורה של דלאל. מדובר במחדל מאוד גדול. אנחנו קוראות לציבור להצטרף אלינו להשמיע את זעקתה של דלאל. היא פנתה לרשויות וביקשה עזרה. דלאל הגישה 26 תלונות במשטרה, אושפזה בבתי חולים בעקבות האלימות שחוותה, פנתה לעובדות סוציאליות במחלקות לשירותים חברתיים ואף אחד לא עזר לה. היא הרגישה שאין ברירה, זה החיים שלה ושל ילדיה אל מול בן הזוג האלים".

דלאל דאוד, שהורשעה ברצח בן זוגה
דלאל דאוד, שהורשעה ברצח בן זוגה | צילום: אלכס קולומויסקי

לכתבות נוספות בחדשות 13:

"אישה – לא רכוש": אלפים השתתפו בצעדת השרמוטות בתל אביב

תיעוד: כך דאגו נשים למעצר החשוד בהפצת תמונות אינטימיות שלהן

הותקפה על ידי גבר אלמוני – בלב ת"א: "חשבתי שאני עומדת למות"

"לפני מספר חודשים יצאנו כולנו לרחובות וקראנו נגד רצח נשים. היא שייכת לאותה אוכלוסייה - אם היא לא הייתה מבצעת את העבירה, סביר להניח שהיא הייתה זאת שנמצאת מתחת לאדמה", הסבירה דהאן. "חלק מהתיקים נגד בעלה נסגרו, משום שנשים נפגעות אלימות מאוד מפחדות מהנקם ולכן הן בעצמן מגיעות, ומבקשות לסגור את התיק. בטח כשיש ילדים בתמונה. היא ביצעה את מקרה העבירה לאחר שבן זוגה תקף את ילדה הפעוט כשהיה בן ארבעה ימים, ורצה לקיים איתה יחסי מין. כולנו יודעות שזה בלתי אפשרי, אם את לא מעוניינת בכך ואת מייד אחרי לידה".

תמר דהאן, עו''ס ופעילה חברתית
תמר דהאן, עו''ס ופעילה חברתית | צילום: החדשות 13

בישראל, אין חוק שמאגד אנשים שהיו חשופים לאלימות והגיבו בסופו של דבר. "במדינות אחרות, לדוגמה אנגליה, חלק ממדינות ארצות הברית ואוסטרליה, קיימת חקיקה שמכירה בתסמונת האישה המוכה כחלק מדוקטרינת ההגנה העצמית. בחוק הישראלי, ברגע התקיפה מוכרחה האישה להגיב. הדבר בלתי אפשרי במקרה של נשים נפגעות אלימות. הן מבצעות את העבירה כשגבר האלים במצב חסר אונים - ישן, צופה בטלויזיה. כמו דלאל, כלואות בישראל עוד שלוש נשים בכלא נווה תרצה שהורשעו ברצח. מדובר בתעודת עניות למדינת ישראל", אמרה דהאן לחדשות 13.