האלימות בחברה הערבית נמשכת: בן 28 נפצע בינוני מירי בשעב

הצעיר פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. שוטרים שהוזעקו למקום הקימו מחסומים ועורכים סריקות לאיתור החשודים באירוע, שהרקע אליו - עדיין לא ברור

זמן צפייה: 00:20

צעיר כבן 28 נורה היום (ראשון) במועצה האזורית שעב שבצפון. הוא נפצע בינוני ופונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה. שוטרים שהוזעקו למקום הקימו מחסומים ועורכים סריקות נרחבות לאיתור החשודים. חוקרים אוספים ממצאים בזירה ופתחו בחקירה, הרקע לאירוע עדיין לא ברור.

בתוך כך, גבר כבן 50 נפצע בינוני מירי ביישוב חורה שבצפון, ככל הנראה בעקבות סכסוך קרקעות בין שתי משפחות. צוות מד"א העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים סורוקה. המשטרה פתחה בחקירה.

מהמשטרה נמסר כי "אנו עדים לכך שאירועי הירי המתרחשים לעיתים קרובות ביישובי החברה הערבית בישראל רובם על רקע סכסוך פנימי הגולש לאלימות. בצד זאת פועלת המשטרה לילות כימים בנחישות להפסקתם תוך הקצאת מיטב ומירב הכוחות והמשאבים תוך חקירתם".

לכתבות נוספות בנושא >> 

מפקד מחוז הצפון על הנשק בחברה הערבית: "כמו להזמין פיצה"

"זו זעקת החיים": מאות הפגינו ברמלה נגד האלימות בחברה הערבית

האלימות בחברה הערבית נמשכת: חמישה נפצעו מירי בג'סר א-זרקא

אמבולנס
אמבולנס | צילום: יובל בגנו

בשבוע שעבר, מפקד מחוז הצפון, ניצב שמעון לביא, התייחס לאלימות בחברה הערבית ואמר כי רוב כלי הנשק המגיעים לישראל מוברחים משטחי הרשות הפלסטינית על ידי שוהים בלתי חוקיים. "זה כמו להזמין פיצה, גם המחירים לא גבוהים", אמר ניצב לביא.

בשיחה עם כתבים, מפקד מחוז צפון הדגיש את הפעילות האינטנסיבית של השוטרים שלו במלחמה בפשיעה בחברה הערבית, בדגש על תפיסת אמצעי לחימה בלתי חוקיים וכלי נשק. ניצב לביא ציין כי בעלי עסקים, שאינם קשורים לפשע, רוכשים נשקים לצורך אבטחה אישית של עצמם. עוד הוסיף כי המחוז הצפוני שם למטרה לטפל בפשיעה בחברה הערבית ומקצה שוטרים רבים במג'ד אל-כרום ובטמרה, שם תיחנך בקרוב תחנה חדשה. הניצב אמר כי בטמרה "הייתה עלייה במספר אירועי הירי. סכסוכים קטנים הסתיימו בירי ובפציעות קשות".

ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן החליט על הקמת שלוש מפקדות משימתיות באזור עכו, ואדי ערה וג'סר א-זרקא, ובהן יהיו כ-600 שוטרי משמר הגבול. המשימות המרכזיות של המפקדות יהיו איתור ותפיסת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, אכיפת החוק והסדר, הענקת תחושת ביטחון ומענה מהיר ויעיל לכל אירוע פלילי בגזרה.

"למען הסר ספק, אני שב ומדגיש – מיטב המשאבים של המשטרה לטובת מאבק נחוש ובלתי מתפשר נגד גורמי פשיעה בחברה הערבית", אמר המפכ"ל. "המטרה שלנו ברורה וחד משמעית, להחזיר את הביטחון לאזרחי החברה הערבית, אך לא פחות חשוב מכך – את תחושת הביטחון שלהם".