מפקד מחוז הצפון על הנשק בחברה הערבית: "כמו להזמין פיצה"

ניצב שמעון לביא הדגיש שרוב הנשקים מגיעים לישראל מתוך שטחי הרשות הפלסטינית בעזרת שוהים בלתי חוקיים. עוד הוסיף כי רובים נרכשים עבור אבטחה אישית, וכי "המחירים לא גבוהים"

פקד המחוזי הצפוני ניצב שמעון לביא
מפקד המחוזי הצפוני ניצב שמעון לביא | צילום: חדשות 13

אלימות בחברה הערבית: מפקד מחוז הצפון, ניצב שמעון לביא, אמר היום (רביעי) כי רוב כלי הנשק המגיעים לישראל מוברחים משטחי הרשות הפלסטינית על ידי שוהים בלתי חוקיים. "זה כמו להזמין פיצה, גם המחירים לא גבוהים", אמר ניצב לביא.

בשיחה עם כתבים, מפקד מחוז צפון הדגיש את הפעילות האינטנסיבית של השוטרים שלו במלחמה בפשיעה בחברה הערבית, בדגש על תפיסת אמצעי לחימה בלתי חוקיים וכלי נשק. ניצב לביא ציין כי בעלי עסקים, שאינם קשורים לפשע, רוכשים נשקים לצורך אבטחה אישית של עצמם. עוד הוסיף כי המחוז הצפוני שם למטרה לטפל בפשיעה בחברה הערבית ומקצה שוטרים רבים במג'ד אל-כרום ובטמרה, שם תיחנך בקרוב תחנה חדשה. הניצב אמר כי בטמרה "הייתה עלייה במספר אירועי הירי. סכסוכים קטנים הסתיימו בירי ובפציעות קשות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

אחרי צעדה נגד אלימות במגזר הערבי: גבר נורה למוות באום אל-פחם

אבי הצעיר שנרצח בעארה: "אם דמו יתקן החברה הערבית – אני סולח"

שברו השמשה באלה וירו אל הרכב: 4 יואשמו ברצח בקלנסווה • תיעוד

צעדת מחאה בעיר רמלה נגד גל האלימות והפשיעה בחברה הערבית
צעדת מחאה בעיר רמלה נגד גל האלימות והפשיעה בחברה הערבית | צילום: חדשות 13

ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן החליט על הקמת שלוש מפקדות משימתיות באזור עכו, ואדי ערה וג'סר א-זרקא, ובהן יהיו כ-600 שוטרי משמר הגבול. המשימות המרכזיות של המפקדות יהיו איתור ותפיסת אמצעי לחימה בלתי חוקיים, אכיפת החוק והסדר, הענקת תחושת ביטחון ומענה מהיר ויעיל לכל אירוע פלילי בגזרה.

"למען הסר ספק, אני שב ומדגיש – מיטב המשאבים של המשטרה לטובת מאבק נחוש ובלתי מתפשר נגד גורמי פשיעה בחברה הערבית", אמר המפכ"ל. "המטרה שלנו ברורה וחד משמעית, להחזיר את הביטחון לאזרחי החברה הערבית, אך לא פחות חשוב מכך – את תחושת הביטחון שלהם".

בשבוע שעבר הוחלט על צעדים נוספים למיגור הפשיעה בחברה הערבית: תגבור מערכים מבצעיים הפועלים בגזרות הרלוונטיות בהיקף של מאות שוטרים, טיפול מרוכז בעבירות תנועה חמורות ביישובי המגזר הערבי והגברת המאמצים המודיעיניים לסיכול אירועים ופענוח פשעים שהתרחשו.

כמו כן הוחלט על תגבור הפעילות הארצית על ידי יחידות להב 433, לרבות התאמת הייעוד של יחידות מיוחדות לטיפול משימתי בסוגיות הפוגעות בביטחון האישי של הציבור הערבי. בין היתר, יכוון תחום הטיפול של יחידת אתג"ר לטיפול בעבירות אמל"ח בלתי חוקי. נוסף לכך, יחידת המסתערבים 33 תוכוון לטיפול ממוקד בפשיעה, ופעילותה תמוקד במבצעי שטח באזורים הסובלים מרמת אלימות גבוהה במיוחד.

אחמד טיבי בכביש 6
אחמד טיבי בכביש 6 | צילום: חדשות 13

מאות מפגינים השתתפו אתמול בערב בצעדת מחאה ברמלה נגד גל האלימות והפשיעה בחברה הערבית. הצעדה החלה ממסגד אל-עומרי, שם נורה ונפצע קשה ביום שבת אימאם המסגד, השייח עלי אל-דנף, והסתיימה מול תחנת המשטרה בעיר. ח"כ אחמד טיבי, שלקח חלק בצעדת המחאה, לצד אישי ציבור נוספים, אמר: "נמשיך בצעדי המחאה שהחליטה עליהם ועדת המעקב. שיעור הרציחות באזור הזה הוא גדול, ולכן הזעקה הזאת תימשך ביתר שאת בכל אזורי הארץ, בכל יישוב, כפר ועיר, זו זעקת החיים".

"אין ספק שיש אחריות כבדה על המשטרה, רשויות החוק ובתי המשפט", אמר טיבי. "דבר אחד חסר בצורה בולטת – הרתעה. כאשר לא מפענחים ולא מגישים כתב אישום נגד הפושעים, נגד הרוצחים, נגד מ שיורה ומי שתוקף, אין הרתעה, ולכן הוא מעודד כדי להמשיך ולרצוח. אנחנו קוראים למשטרה לעשות הכול כדי לפענח, ולפרקליטות להגיש כתבי אישום ולבתי המשפט לתת עונשים רציניים. ובעיקר – למשטרת ישראל, אתם הכתובת לטיפול בארגוני הפשיעה, לא אנחנו".