אם נפגעת האונס בת ה-11: "זה קרה בבית נטוש - היא פחדה לספר"

אורנית, שבתה נאנסה על פי החשד על ידי ארבעה נערים בני גילה, סיפרה כי בתה מאושפזת במרכז בריאות נפש מאז גילוי המקרה: "יש לה התפרצויות זעם. היא לא רוצה לדבר על זה עם אף אחד"

זמן צפייה: 04:50

אורנית, אמה של נפגעת האונס בת ה-11, סיפרה הבוקר (שלישי) לאילה חסון ב-103FM על גילוי המקרה, התחושות הקשות ומצבה של הילדה. לדבריה, האירוע שנחשף בחדשות 13, בו על פי החשד נאנסה הילדה בידי ארבעה נערים בני גילה, התרחש בבית נטוש. "היא סיפרה לי שאיימו עליה בסכין, לא רואים את זה בסרטון. היא פחדה לספר לי", אמרה אורנית.

האם סיפרה כי הילדה נמצאת כרגע במרכז חירום נפש באזור המרכז, לאחר שאושפזה מחלקת נוער. "לפני האירוע היא הייתה ילדה רגילה", סיפרה בכאב. "לא ראיתי אצלה סימנים לפני שזה פרץ. אבל אחרי כן היא החלה להתנהג בצורה ממש בוטה, פרצי אלימות. אני חושבת שזה בגלל הנערים האלה".

אורנית המשיכה וסיפרה כיצד גילתה על המקרה המחריד. "זה קרה אחרי חג הפסח. הלכתי לקניות וכשחזרתי הביתה ורציתי להביא לילדה את מה שקניתי לה, אחת החברות שלה אמרה לי שהיא רוצה להראות לי משהו. שאלתי מה, והן הראו לי את הסרטון. הזדעזעתי. עולמי חרב עלי".

אמה של הילדה בת ה-11 שנאנסה
אמה של הילדה בת ה-11 שנאנסה | צילום: חדשות 13

"אחד הנערים צילם את המעשים בזמן שהשאר ביצעו בה את זממם", תיארה האם את תיעוד המעשה אליו נחשפה. "הם אמרו לה שהם לא מצלמים, תוך כדי שדחפו אותה, ביקשו ממנה בקשות מיניות ולא שיחררו אותה. זאת לא הפעם הראשונה שזה קרה, רק שהפעם הנער שלח את הצילום לנערים האחרים שהשתתפו במעשה ולחבריהם".

האם שיתפה ברגשותיה מאז גילתה על שנעשה לבתה. "רציתי לחנוק אותם ולא יודעת מה לעשות להם", סיפרה. "אמרתי להם שאלך למשטרה, ומאחד האחים שלהם קיבלתי איומים אם אעשה משהו בעניין – יזרקו לי רימון בתוך הבית. יש לי תיעוד של האיום והראיתי את זה למשטרה. הוא נשלח למעצר בית של 30 יום".

כאמור, אתמול בערב דווח לראשונה בחדשות 13, כי לפני שלושה חודשים עברה על פי החשד, ל' בת ה-11 התעללות מינית קשה על ידי קבוצת ילדים בני 13-12. ההתעללות החלה לאחר שהוזמנה על ידי ילדה אחרת למפגש חברתי. עד מהרה, התברר כי המפגש מתקיים במבנה נטוש, והיא נותרה לבדה עם קבוצת הילדים, שביצעו בה מעשי סדום בזה אחר זה. "היה להם סכין, והיא עשתה את מה שהם ביקשו ממנה", סיפרה אמה של ל'.

Capture
ילדים מתעללים

על פי החשד, במשך כמה ימים נאלצה הילדה להשתתף בארבעה מפגשים כאלה, בהם עברה התעללות מינית קשה שכללה לכאורה מעשי סדום שביצעו בה הבנים. שורת המעשים אף תועדה על ידי אחד הילדים, שהפיץ את הסרטון לחבריו. "נכנסתי לווטסאפ - והתעלפתי במקום" סיפר אביה.

הילדים המעורבים במעשה נחקרו במשטרה, אך בשל גילם הצעיר שוחררו כעבור זמן קצר ואף חזרו ללימודים בבית הספר. חייה של הילדה, לעומת זאת – התרסקו. לבית הספר היא לא חזרה מאז, וכיום היא שוהה במרכז לבריאות הנפש, שם אובחנה עם פוסט טראומה ומצב דיסוציאטיבי. העובדת הסוציאלית קבעה כי ל' עברה אונס והיא שרויה בסיכון מאוד גבוה. "היא במצב נפשי מעורער מאוד, בוכה כל יום", סיפר האב. "היא לא מבינה למה היא צריכה להיות כלואה בזמן שהנערים חופשיים".

Rmgbvj
חשד לאונס קבוצתי

עו"ד הלל בבאייב, המייצג את משפחת הילדה בת ה-11: "זה אחד המקרים הכי מזעזעים שנתקלתי בחיים שלי בתור עורך דין. אם הקורבן הייתה מגיעה ממשפחה מיוחסת, מרקע סוציו-אקונומי אחר, המשטרה הייתה נותנת לזה חשיבות אחרת".

ממשטרת ישראל נמסר: "מיד עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה שנוהלה ביסודיות וברגישות, תוך ביצוע כל פעולות החקירה הנדרשות ובמטרה להגיע לחקר האמת. עם סיום החקירה בחודש שעבר, הועבר תיק החקירה לעיון והחלטת הפרקליטות".