ההורים צפו בתיעוד מ"גן הזוועות": "יושבים כאילו הם בבית סוהר"

הורי הפעוטות מהגן ברמלה, שנשות הצוות שלו עצורות בחשד להתעללות, צפו לראשונה בסרטונים המתעדים את האלימות שהופעלה כלפי הילדים. "זו גם התעללות נפשית"

זמן צפייה: 01:31

פרשת ההתעללות בגן ברמלה: הורי הילדים ששהו בגן, שנשות הצוות שלו חשודות בהתעללות, צפו היום (רביעי) לראשונה בסרטונים ממצלמות האבטחה שמתעדים את האלימות שהופעלה כלפי הפעוטות.

בתוך כך, הוגשה הצהרת תובע לקראת כתב אישום נגד החשודים בפרשה, והוגשה בקשה למעצרם עד סוף ההליכים. בהמשך היום בית המשפט צפוי לאשר את פרסום הסרטונים.

מאור צור מדווח מחוץ לבית המשפט

לכתבות נוספות בנושא >>

פרשת "גן הזוועות" ברמלה: מסתמן – עימות בין הסייעת לבעלת הגן

"קראו לך 'לטפל' בהם": העימות בין הסייעת לבעלה של הגננת מרמלה

הוארך מעצר הגננת מרמלה ובעלה: "הנחתה את הצוות לנהוג באלימות"

הורי הילדים מגן הזוועות ברמלה צופים בתיעוד ההתעללות
הורי הילדים מגן הזוועות ברמלה צופים בתיעוד ההתעללות

בתוך כך, המשטרה צפויה לערוך עימות בין אחת הסייעות, שחלקה בפרשה שולי, לבין הגננת ליטל ברסי - כך פורסם אתמול לראשונה בחדשות 13. זאת, לאחר שמוקדם יותר השבוע ערכה הסייעת עימות עם בעלה של הגננת, משה ברסי. העימות צפוי לעסוק בנושא האלימות בגן, והחשד לפיו הגננת נתנה הוראות לצוות הגן להכות את הילדים.

מור דקל, יו"ר העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך, התייחסה לפרשה: "החודשים האחרונים סיפקו לנו שוב ושוב דיווחים וסרטים מזעזעים אודות התעללות בפעוטות בגני הילדים, דווקא במקום שהיה אמור להיות הכי מגן. בסיומה של ישיבת ועדת הכנסת לזכויות הילד ניתן להביע שמחה על התכנסותה והרצון לשנות, אך השמחה מהולה בתחושת אכזבה, תחושה של עמידה במקום או אפילו הליכה לאחור. לפני שנתיים נחקק חוק הפיקוח והרישוי למעונות יום, החוק טרם ייושם בשל היעדר תקנות. לפני שנתיים נחקק חוק המחייב התקנת מצלמות בגנים ועכשיו הוא נדחה לשנתיים נוספות בשל היעדר תקציבים. התחושה המלווה את התהליכים מעידה על מודעות לדחיפות הפעולה, אך זו אינה מיושמת הלכה למעשה. עובדה זו מבטיחה ששנת הלימודים החדשה, תיפתח בעוד כשלושה שבועות ללא כל שינוי משמעותי".

"'העמותה הישראלית למען הילד בגיל הרך' הציגה היום בפני הוועדה מתווה, אשר עשוי לזרז את השינוי. מתווה, הקורא להאצלת סמכויות על נציגי הרשויות המקומיות, בתחום האחריות והפיקוח על מסגרות החינוך לגילאי לידה עד 3. ראוי לציין שמספר רשויות, ביניהן עיריית פתח תקווה, החלו בתהליך ואנו עדים לשינוי באווירה ובדרכי ההתייחסות של כל מי שעוסק בתחום".