פרסום ראשון: התיק נגד הקצין שהכה מפגין בבלפור צפוי להיסגר

תיק החקירה במח"ש נגד סנ"צ ניסו גואטה, שתועד לפני כחודש וחצי כשהוא תוקף משתתף במחאה מול מעון רה"מ, צפוי להיסגר בעילת חוסר אשמה. ההחלטה הסופית תתקבל רק בשבועות הקרובים

זמן צפייה: 01:09

מסתמן כי תיק החקירה במחלקה לחקירת שוטרים נגד סגן ניצב ניסו גואטה, שתועד מכה מפגינים בבלפור צפוי להיסגר מחוסר אשמה, כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. תיק החקירה נגד הקצין הבכיר הועבר לבחינת פרקליטי מח"ש, לאחר שהחוקרים המליצו לסגור אותו. ההחלטה הסופית והרשמית צפויה להתקבל בשבועות הקרובים.

פרקליטו של גואטה, עו"ד עדי כרמלי, מסר בתגובה: "למיטב הבנתנו וידיעתנו, במחלקה לחקירות שוטרים טרם התקבלה כל החלטה. אנחנו מצויים בקשר עם מח"ש וסומכים על בדיקתם. מן הראוי שתגובתנו תינתן לאחר שתתקבל החלטה רשמית".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו בקבינט הקורונה: לא יהיו הקלות בסגר עד יום שני

קודם פתיחת עסקים – ורק בסוף התיכונים: אסטרטגיית היציאה מהסגר

באישור המשטרה: אלפים בהלוויית האדמו"ר שמת מקורונה • תיעוד

קצין המשטרה ניסו גואטה מכה מפגינים בירושלים | צילום: חדשות 13
עורך הדין עדי כרמלי
עורך הדין עדי כרמלי | צילום: חדשות 13

מתנועת "קריים מיניסטר" נמסר בתגובה לפרסום: "כשאין ציפיות אין אכזבות. מהרגע הראשון מנגנון הטיוח של מח"ש ומשטרת ירושלים עבד שעות נוספות. המסר לשוטרים בשטח ברור - תמשיכו להכות אזרחים ולקחת את החוק לידיים. יש מי ששומר עליכם".

כזכור, במחאה שהתקיימה בירושלים ב-22 באוגוסט, תועד סנ"צ גואטה כשהוא מתעמת עם מפגינים ותוקף שניים מהם. למחרת האירוע, מח"ש פתחה בבבדיקה נגד גואטה ואספה את הסרטונים מהזירה. גואטה נחקר באזהרה סביב עניין רמת הסבירות והמידתיות של הכוח שהפעיל. לאחר מכן הוא שוחרר בתנאים מגבילים והורחק למשך 24 שעות מתחנות משטרה.

בסרטון נראה גואטה משכיב את המפגין דניאל לוטם על הרצפה וחונק אותו. אולם, יומיים לאחר מכן, פורסמו בחדשות 13 תמונות חדשות שבהן ניתן היה לראות כי לוטם הוא זה שהחל ככל הנראה להתעמת עם גואטה - וחנק אותו קודם. בתגובה, לוטן טען כי זאת אינה כל הגרסה, וכי הוא זה שהותקף ראשון. תמונות אלו הגיעו גם למח"ש, והן מחזקות את גרסת המשטרה לפיה גואטה הוא זה שהותקף ראשון.